سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلام‌هراسی نخست وزیر انگلیس را وادار به پیگیری کرد

نخست وزیر انگلیس مدعی شد تحقیق در خصوص اخراج وزیر سابق به خاطر مسلمان بودن را پیگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان – بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مدعی شده که درباره اظهار نظر یک نماینده سابق پارلمان این کشور مبنی بر اینکه به دلیل مسلمان بودن مجبور به استعفاء شده را جدی می‌گیرد و بررسی می‌کند.

 نخست وزیر انگلیس مدعی شده است که اخراج نماینده مسلمان از پارلمان به دلیل اعتقادات مذهبی را جدی می‌گیرد.

به گزارش اسکای نیوز، بوریس جانسون امروز در گفتگو با رسانه‌ها گفته است که اظهارات نصرت غنی را «بسیار جدی» می‌گیرد و دستور تحقیقات در خصوص این موضوع را صادر کرده است، اما نمی‌تواند بیش از این در خصوص چنین اتفاقی توضیح دهد.

گفتنی است «نصرت غنی» نماینده فعلی حزب محافظه کار پارلمان انگلیس و وزیر سابق حمل‌ونقل در فوریه سال ۲۰۲۰ شغل خود را از دست داد. پس از آن، وی اعلام کرد که رئیس فراکسیون حزب مربوطه «مسلمان بودن» او را علت اخراج شدن از وزارتخانه اعلام کرده است.

نصرت غنی گفت یک ناظر پارلمانی که نام او را فاش نمی‌کند به او اعلام کرده مسئله مسلمان بودن غنی در جلسه‌ای در داونینگ استریت مطرح شده و همچنین اعلام کرده وضعیت او که وزیری مسلمان است باعث می‌شود «همکارانش احساس ناراحتی کنند». همچنین به وی گفته شده است که نگرانی‌هایی وجود دارد که «به حزب وفادار نبوده ام، زیرا برای دفاع از حزب در برابر اتهامات اسلام هراسی به اندازه کافی خوب عمل نکردم».

بلافاصله پس از مطرح شدن سخنان غنی در رسانه‌ها، مارک اسپنسر، ناظر پارلمانی و از اعضای حزب محافظه کار گفت شخصی که نصرت غنی می‌گوید در واقع او است. اما از سوی دیگر اعلام کرده که این اظهارات «کاملا اشتباه» است. وی گفت چنین اظهاراتی را توهین‌آمیز می‌داند و هرگز چنین حرف‌هایی را به کسی نمی‌زند.

اظهارات جانسون در حالی مطرح می‌شود که خانم غنی می‌گوید وقتی مسئله را مستقیما با نخست وزیر مطرح کرده، جانسون گفته است که نمی‌تواند در این موضوع دخالت کند.

ندیم زهاوی، وزیر آموزش انگلیس نیز شب گذشته بیانیه‌ای منتشر کرد و ادعای غنی را «بسیار جدی» ارزیابی کرد. وزیر آموزش انگلیس گفت که بیان چنین مسئله‌ای «شجاعت زیادی» لازم دارد.

بارونس سعیده وارسی، همتای محافظه‌کار غنی در این خصوص گفته است: «این یک مسئله حزبی نبود، این یک مسئله دولتی بود». او که بار‌ها از اسلام‌هراسی در حزب خود صحبت کرده است، گفت اظهارات اسلام‌هراسانه نه در یک حزب بلکه در داونینگ استریت و توسط یک «ناظر پارلمانی» مطرح شده است؛ بنابراین موضوع نه فقط به یک حزب بلکه به دولت مربوط می‌شود.

نصرت غنی ۴۹ ساله که فوریه سال ۲۰۲۰ پست خود را به عنوان وزیر حمل و نقل از دست داد در گفتگو با ساندی تایمز اعلام کرد رئیس فراکسیون حزبش علت اخراج وی را مسلمان بودنش عنوان کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
جانسون که اولش بی خیال بوده و گفته بوده به من ربطی نداره حالا چطور شده که یهویی گفته قضیه رو خیلی جدی میگیره
اینا از چی ترسیدن