سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۱۱۳ ناشر از خراسان رضوی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۱۳ ناشر از خراسان‌رضوی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردند که نسبت به دوره اول رشد قابل توجهی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  محمد حسین زاده گفت: در سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب تهران به‌صورت حضوری برگزار می‌شد و فقط مردم تهران و تعداد محدودی از علاقه‌مندان سایر شهر‌های کشور با سفر به تهران، امکان دسترسی آسان و بازدید از نمایشگاه و خرید کتاب را داشتند.

به گفته او با ایده برگزاری نمایشگاه مجازی این فرصت برای هر ایرانی در هر جای کشور با دسترسی به اینترنت مهیا شده‌ است تا به سهولت کتاب خود را با یارانه خریداری کنند.

نمایشگاه مجازی کتاب تجربه‌ای است که به واسطه کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن به وجود آمده و برای ناشران و خریداران فرصت جدیدی را در عدالت فرهنگی فراهم می‌آورد.


بیشتر بخوانید


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه مجازی کتاب این فرصت را فراهم می‌کند تا همه علاقه‌مندان در نمایشگاه مشارکت داشته باشند. همچنین با رایگان شدن هزینه ارسال و تخفیف در خرید کتاب تسهیلات خوبی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

او گفت: معمولا ادارات فرهنگ و ارشاد در نمایشگاه‌ها خرید انجام نمی‌دهند، چون قطعا وجود نمایشگاه به خودی خود موجب رونق فروش ناشران خواهد بود؛ خرید‌های حمایتی ارشاد در طول سال و زمانی انجام می‎‌شود که حجم فروش ناشران فروکش کرده و ارشاد با خرید کتب از ناشران ضمن حمایت از آنها، کتب را به مناطق محروم‌می‌رساند.

افزایش سرعت پست در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب

مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: پست امسال با سرعت بالاتری سفارشات را تحویل‌می‌دهد و همچون دوره گذشته امسال هم پست در نمایشگاه مجازی کتاب همکاری گسترده‌ای با برگزارکنندگان خواهد داشت.

احمد موسوی گفت: عدم لفاف بندی و بسته بندی مناسب از طرف برخی ناشران و استفاده از کاغذ‌های نازک جهت فاکتور‌های محصول باعث می‌شد در اولین مسیر مبادله آسیب ببیند و آدرس مخدوش شود.

موسوی گفت: این مشکلات را به اتحادیه ناشران اعلام کردیم تا در قالب دستورالعملی به ناشران ابلاغ شود و امیدواریم در دوره دوم نمایشگاه مجازی کتاب شاهد این مشکلات نباشیم.


افزایش حضور ناشران خراسان‌رضوی در دومین نمایشگاه مجازی

او گفت: نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی را فراهم آورد تا علاقه‌مندان بدون حضور فیزیکی و فقط از طریق اینترنت کتاب مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

طبق بررسی‌های بعمل آمده اکثر سفارشات کتاب در دوره گذشته در بازه زمانی ۲۲ الی ۳ بامداد بوده است؛ مردم در ساعت‌هایی از شبانه روز که فراغ بال بیشتری دارند کتاب سفارش می‌دهند.

مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته در نمایشگاه مجازی کتاب ۵۲ هزار کتاب از سراسر کشور به ناشران در استان خراسان رضوی سفارش داده شد و متقابلا از استان خراسان رضوی بیش از ۱۸ هزار کتاب به دیگر استان‌ها سفارش داده شده بود.

او گفت: سفارشات از مبدا تهران به مقصد خراسان رضوی حداکثر در سه روز، شهرستان‌های خراسان رضوی و دیگر استان‌ها حداکثر ۵ روز و روستاییان حداکثر ظرف ۷ روز توزیع خواهد شد.

موسوی گفت: اقدامات خوبی از جمله سورتینگ و مرکز مکانیزه و خط مستقیم پستی در خصوص مراکز استان‌های همجوار به مرکزیت بیرجند، بجنورد و زاهدان راه اندازی شده است که وجود این خط مستقیم پستی باعث می‌شود تا سفارشات را به سرعت و در کمتر از ۲۴ ساعت توزیع کنیم.

 سال گذشته از خراسان رضوی ۶۳ ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کردند که این تعداد امسال به ۱۱۳ ناشر افزایش پیدا کرده است.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب از تاریخ ۳ تا ۱۰ بهمن در سایت ketab.ir فعال خواهد بود.

انتهای پیام//ف. غ.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.