سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی مطرح کرد؛

شناسایی ٥٤ گره ترافیکی در منطقه ۲/ ۴ میلیون موتور سیکلت فرسوده در تهران وجود دارد

شهردار منطقه ٢ تهران گفت: شناسایی ٥٤ گره ترافیکی، مشارکت در افزایش سفر‌ها با حمل و نقل عمومی، افزایش ظرفیت دوچرخه سواری از فعالیت هایی است که در برای محیط زیست انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - صالحی گفت: بسياری از كارها بدون حضور بانوان شكل مناسبی نخواهد گرفت، منطقه ٢ حدود ٧٠٠ هزار نفر ساكن دارد كه در واقع ديار سلامت و گردشگری است زيرا وسعت بالايی در بخش سلامت و درمان دارد.

به گفته شهردار منطقه ٢، درباره پسماند هم پروژه خوبی به بهره برداری رسيده كه سال بعد احداث آن را خواهيم داشت، سرمایه گذاری در حوزه محيط زيست اهميت دارد و مقوله بسيار مهمی است.

پيشتر نخستین خانه محیط زیست شهر تهران در منطقه ٢ افتتاح شده بود.

حضور ۴ میلیون موتور سیکلت فرسوده در تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: آب تهران در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد، اما مخاطراتی وجود دارد، امسال در ٦٠٠ نقطه آلودگی آب رفع شده است.

 پیرهادی گفت: در این دوره کیفیت آب موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، آب تهران در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد، اما مخاطراتی وجود دارد، امسال در ٦٠٠ نقطه آلودگی آب رفع شده است.

به گفته عضو شورای شهر تهران، اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بحث آلودگی هواست که باید به آن بپردازیم و کار را شروع کردیم و آقای زاکانی هم به این موضوع اهتمام دارند و کارگروهی نیز تشکیل شده است.

او گفت: ۸میلیون موتورسیکلت فرسوده داریم  که باعث آلودگی هوا می‌شود.

 خانه‌های سبز جدی گرفته شود

نماینده مجلس گفت: بهتر است با کمک دستگاه‌ها بحث ساختمان‌های سبز و مدارس سبز را پیش ببریم.

سمیه رفیعی گفت: متاسفانه در این چندسال بحث محیط زیست در اولویت نبوده و یکی از معضلات تهران، به کار بردن یونولیت در ساختمان‌ها است، زیرا آلایندگی بسیار زیادی دارد، بهتر است با کمک دستگاه‌ها بحث ساختمان‌های سبز و مدارس سبز را پیش ببریم.

به گفته نماینده مجلس، این ساختمان‌ها در مصرف انرژی نقش مهمی دارند و اتفاق مهمی است، آلودگی صوتی آزار دهنده است و وارد آسیب‌های اجتماعی شده است و باید به آن نگاه زنجیره وار داشت؛ سد مملو از نظر محیط زیستی نیاز به توجه دارد که دچار آلودگی شده است.

پیشتر بخشی از فاضلاب تصفیه نشده مسکن مهر پردیس به حوضه آبریز سد ماملو که تامین کننده عمده آب شرب شرق پایتخت است، ورود پیدا کرده بود که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.


انتهای پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
موتور = آلودگی هوا