سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشت شناسایی اتباع غیرمجاز در استان اردبیل تشکیل می‌شود

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: گشت شناسایی اتباع خارجی همزمان با سایر نقاط کشور با حضور سرپرست و اعضای کمیته فنی در استان اردبیل تشکیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - بهروز رحیم‌زاده گفت: این گشت مشترک شناسایی اتباع غیرمجاز همزمان با سایر نقاط کشور با حضور سرپرست و اعضای کمیته فنی اشتغال اتباع خارجی استان بر واحدهای تولیدی نظارت می‌کند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار اتباع بیگانه غیرمجاز نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه روادید ورود با حق کار مشخص داشته و بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت کرده باشند.

به گفته او بررسی و موافقت درخواست صدور یا تمدید روادید با حق کار مشخص و پروانه کار برای اتباع خارجی بر حسب قوانین و مقررات و فقط در جهت انتقال دانشی فنی و با هدف جایگزینی نیروی کار داخلی انجام می‌شود.

رحیم زاده می گوید: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه و با پروانه کار منقضی اقدام‌ کنند یا هنگام قطع رابطه استخدامی مراتب را به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند با توجه به شرایط خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس بین ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

او گفت: امسال با تشکیل چهار نشست هیات فنی اشتغال اتباع خارجی جهت به‌کارگیری از سوی کارفرمایان یا تمدید پروانه کار آنها، در نهایت با صدور ۱۶ پروانه موافقت و همچنین پروانه اشتغال ۱۷ تبعه خارجی باطل شد.

رحیم زاده می گوید: در راستای سیاست‌های دولت در زمینه صیانت از نیروی کار داخلی و ساماندهی اتباع بیگانه، کارفرمایان و پیمانکاران ملزم به استفاده از نیروی کار داخلی هستند.

به گفته سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، امسال در مجموع ۱۶ تبعه خارجی (آذربایجانی، چینی، ترکیه‌ای و افغانستانی) در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.