سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت درج قیمت تمام شده کالا‌ها در واحدهای تولیدی

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید کنندگان موظفند به جای درج قیمت برای مصرف کننده قیمت تمام شده تولید کالا را روی آن درج کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سالار حسین پور گفت: بر اساس بخشنامه درج قیمت بر روی کالا‌های تولید کنندگان که دیروز از کارخانه آب معدنی شروع شد تولید کنندگان موظفند بجای درج قیمت برای مصرف کننده قیمت تمام شده تولید کالا را روی آن درج کنند.

او هدف از اجرای این طرح را شفاف‌ سازی قیمت‌ها و روز آمدسازی شیوه نظارت بر بازار دانست و گفت: در این طرح بر اساس نظر کارشناسان قیمت برای مصرف کننده زیر نظر دستگاه های متولی از جمله صنعت، معدن و تجارت ارزش گذاری و  روی کالا درج می شود.

حسین پور گفت: پیش از اجرای این طرح قیمت تمام شده  محصولات برای مصرف کننده در واحد تولیدی روی کالا درج می‌شد و همین امر زمینه تخلف و سوء استفاده را برای دلالان فراهم می‌کرد، اما حالا با اجرای این طرح دست دلالان برای تخلفات کوتاه خواهد شد.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی نگرانی‌های تولید کنندگان در خصوص تبعات اجرای این طرح هم گفت: با توجه به اینکه این طرح نوپا است قطعاً در ابتدای اجرای طرح اشکالات و نواقصی وجود دارد که باید با هم افزایی و همفکری، نواقص شناسایی و در کمترین زمان ممکن راه حل مطلوب ارائه شود تا همه از تولید کننده تا مصرف‌کننده از مزایای طرح برخوردار شوند.

او به سود در نظر گرفته شده در این طرح برای فروشندگان نیز اشاره کرد و گفت: حداکثر سود در نظر گرفته برای فروشندگان در این طرح  ۳۰ درصد خواهد بود.

امیری مدیرعامل کارخانه آب معدنی از اجرای این طرح ابراز نگرانی کرد و گفت: در این طرح هزینه‌های حمل و نقل در نظر گرفته نشده و همچنین بازاریان و فروشنده‌ها به سود‌های کم راضی نخواهند شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.