سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت قراردادی در بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان

در بیش از چهارهزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان در سال زراعی جاری کشت قراردادی انجام شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه کشت قراردادی به منظور دستیابی به کشاورزی اقتصادی و تجاری و تکمیل زنجیره ازرش محوری، در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان است.

محمدعلی نیکبخت در بازدید از مزارع خارج فصل جلگه چاه هاشم، شرایط اقلیمی منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جلگه چاه هاشم قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان است و در آینده نیز توان تبدیل شدن به قطب تولید محصولات ارگانیک کشور را خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هم گفت: بیش از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار تُن محصولات زراعی در استان تولید می‌شود که از این میزان، ۳۶۴ هزار تُن انواع سبزیجات شامل پیاز، گوجه‌فرنگی، بامیه و فلفل اختصاص دارد.

طوقی سهم تولید گوجه فرنگی در فضای باز را، بیش از ۵٨ هزار و ٣٠٠ تن عنوان کرد و گفت: این محصول با توجه به شرایط اقلیمی استان، در سه نوبت کشت و برداشت می‌شود.

او گفت: از ابتدای سال تا کنون ٢ هزار هکتاراز مزارع شهرستان‌های زرآباد، چابهار، فنوج، دشتیاری، دلگان و خاش به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته و قرار است کارخانه تولید رب گوجه و محصولات فرعی آن در این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.