سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاب ۱۶ اثر برای حضور در جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان

پس از بازبینی آثار ارسالی ۱۶ اثر برای حضور در نخستین جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان با عنوان «عاشیقلار بایرامی» انتخاب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: این جشنواره ۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه به میزبانی شهرستان کبودرآهنگ برگزار می‌شود و فراخوان این رویداد موسیقایی در نهم آذرماه منتشر شد.

احمدرضا احسانی گفت: اجرای موسیقی عاشیقی در این جشنواره در سه بخش غیررقابتی، آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی به صورت رقابتی خواهد بود.

او گفت: هنرمندان در بخش موسیقی عاشیقی (غیررقابتی) آثار خود را در سه محور اجرای داستان‌ها و مقام‌ها توسط ساز چگوور، اجرای داستان‌ها و مقام‌ها توسط ساز تار و اجرای مقام‌های ویژه موسیقی ترکی همدان با ساز بالابان و سرنا، ارسال کرده‌اند.

احسانی گفت:  ۴۵ اثر از همدان، اسدآباد، کبودرآهنگ، بهار، فامنین، لالجین، قهاوند و رزن به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: هیات انتخاب این جشنواره متشکل از استاد ماشاءالله رسام، حق‌رضا فطری و جواد حسین‌قلی‌پور پس از بازبینی، آثار انتخابی را با توجه به دارا بودن قابلیت‌های لازم برای حضور در جشنواره انتخاب کردند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان آیین افتتاحیه جشنواره ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی، هنری جوان شهرستان کبودراهنگ برگزار و روز بعد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.