سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته شدن نظامی ارشد فرانسوی در کشور مالی

دفتر رئیس‌ جمهور فرانسه اعلام کرد یکی از نظامیان رده بالای این کشور در مالی کشته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- دفتر «امانوئل مکرون» امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرتیپ «الکساندر مارتین» از هنگ توپخانه ۵۴ هیرس روز گذشته در یک حمله خمپاره‌ای کشته شده است.

بر اساس گزارش فرانس ۲۴، ستاد کل ارتش فرانسه نیز امروز در توییتی نوشت: از خبر کشته شدن سرتیپ الکساندر مارتین در ۲۲ ژانویه در گائو، مالی بسیار متاثر شدیم.

شایان ذکر است فرانسه به بهانه مبارزه با تروریسم بیش از ۴ هزار نظامی خود را در مناطق ساحلی غرب آفریقا مستقر کرده که بیشتر آن‌ها در مالی هستند. پس از نه سال حضور در مالی چوگوئل مایگا، نخست وزیر دولت انتقالی این کشور اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد نظامیان فرانسوی که به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به خاک مالی رفته‌اند، در حال آموزش به شبه نظامیان هستند.

این مقام کشور مالی تایید کرد که هم اکنون فرانسه منطقه‌ای را در مالی در دست دارد که آن‌ها نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. مقامات مالی از وجود شواهدی صحبت کردند که نشان می‌دهد فرانسوی‌ها در آن منطقه در حال آموزش گروه‌های تروریستی هستند.

چندی پیش نیز مالی سفیر فرانسه در خاک خود را بعد از اظهارات غیردوستانه «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه احضار کرد. مکرون در سخنانی مداخله‌جویانه گفته بود به دلیل عملیات فرانسه در منطقه ساحل، تروریست‌ها نتوانستند قدرت را در مالی به دست بگیرند!

پیش از این هم فرانسه که هزاران نیرو در مالی دارد، متعهد شده بود که نیروهایش را در سراسر منطقه ساحل کاهش دهد، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
برای چیییی
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
اینا برا جلوگیری از مهاجرین اونجان نه مبارزه با تروریسم