سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت سالانه ۱۲ هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق سهمیه بندی طرح نهضت ملی مسکن، سالانه ۱۲ هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی در استان باید احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای عالی تامین مسکن گفت: طبق سهمیه‌بندی طرح نهضت ملی مسکن، سالانه ۱۲ هزار و ۷۹۰ مسکن در استان باید احداث شود که در مجموع چهار سال ۵۱ هزار و ۱۵۸ واحد می‌شود.

پس از آنکه وقفه‌ای در طرح حمایتی مسکن رخ داد کاهش مسکن و افزایش تقاضا باعث گرانی‌های پی در پی قیمت خانه و زمین و بالا رفتن اجاره‌ها شد.


بیشتر بخوانید


در همین خصوص طرح نهضت ملی مسکن در راستای ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن دولت متعهد شده تا طی چهار سال، چهار میلیون مسکن احداث کند که سهم استان در مجموع ۵۱ هزار و ۱۵۸ واحد است.

۴۱ هزار و ۴۵۹ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر آنان مربوط به شهر شهرکرد بودند.

همچنین در این طرح مصوب شده تا برای سند ساختمانی از سوی شهرداری‌ها تخفیف ارائه شود.

در طرح اقدام ملی مسکن نیز ۱۷ هزار و ۶۲۹ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۲۹ نفر حائز شرایط ارزیابی شدند و در نهایت پنج هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند.

تاکنون چهار هزار و ۳۸۳ متقاضی آورد اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند که سه هزار مورد آن مربوط به شهر شهرکرد است.

همچنین در طرح وام ودیعه مسکن نیز ۲۹ هزار و ۶۵۲ خانواده ثبت‌نام کردند که تاکنون ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به هشت هزار و ۶۰۰ متقاضی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.