سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازی‌های رایانه‌ای کودکان را به جمع گریزی دعوت می‌کند

یک روانشناس گفت: بازی‌های رایانه‌ای باعث شده که کودکان روابط اجتماعی خوبی نداشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک روانشناس گفت: از محاسن بازی‌های رایانه‌ای می‌توان به جنبه آموزشی و شبیه سازی آن اشاره کرد مثلا فردی که در گذشته قصد داشت پرواز یاد بگیرد باید یک خلبان به او آموزش می‌داد، اما حالا فرد می‌تواند در هواپیمای مجازی بنشیند و همه آن شرایط را در دنیای ذهنی و روانی تجربه کند و آنقدر مهارت کسب کند و زمانی که کنار خلبان می‌نشیند خیلی سریع پیشرفت می‌کند و مثال دیگر آموزش خنثی کردن مین که در دنیای واقعی بسیار خطرناک است و فرد می‌تواند در بازی خنثی کردن مین را آموزش ببیند.

به گفته ابراهیمی مقدم معایب بازی‌های رایانه‌ای این است که افراد از جمع گرایی به جمع گریزی دعوت می‌شوند و کودکان نسبت به گذشته روابط اجتماعی خوبی ندارند و تنها هستند و حتی در برقراری ارتباط ساده با دیگران مشکل دارند چون فقط در فضای بازی هستند و نتوانستند رابطه سالم را پیش ببرند.

او گفت: مهارت‌های حرکتی در کودکان تضعیف شده است در گذشته کودکان بازی‌هایی مثل هفت سنگ، فوتبال را در محله انجام می‌دادند، اما در حال حاضر کودکان بیشتر مشغول بازی‌های رایانه‌ای در گوشی و تبلت خود هستند که مهارت‌های جسمانی کودکان را دچار مشکل می‌کند و به چشم و انگشتان آسیب وارد میکند و همچنین برخی از کودکان به دلیل انجام بازی‌های رایانه‌ای در سن رشد دچار چاقی مفرط هستند.


بیشتر بخوانید

بازی ها و برنامه‌های اینترنتی که جایگزین کتاب شده اند


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
نکنه توقع دارین بچه ها تو آپارتمان هایی بازی کنند که اندازه قبره؟؟؟؟
خیلیها اصلا بچه نمیارن
اونایی هم که میارن یدونه
اون یدونه تنهایی تو خونه کوچیک چیکار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرگ بر آمریکا
۲۱:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
پسرم بیش فعال بود نمیتونست تمرکز کنه چندین جلسه با هزینه زیاد رفتیم پزشک متخصص تا با بازی کردن درمانش کنه نشد بازی با رایانه رو عموش یادش داد بعد چند ماه مشکلش به کلی حل شد
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
در میزان ساعت باید تعادل برقرار شود تا به جسم و روابط اجتماعی آسیب نرساند
محمد
۱۹:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
صنعت گیم در دنیای امروز بسیار پر درامد است. اگر ما سرمایه گذاری کنیم نیازی به هیچ چیز از جمله پول نفت و توریسم و ... نداریم. انقدر ارز آور است که می بینید شرکت های گیمینگ جهان درامد های میلیارد دلاری دارند.
همون چند میلیارد دلاری که در مذاکرات وین به اون چشم دوختیم
براحتی در ساخت دو سه بازی بزرگ توسط سونی یا مایکرو سافت درمیاد.
علی
۱۸:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
کشور های غربی به عنوان منبع درآمدی ازش استفاده میکنن اونوقت ما 50 ساله داریم بدشو میگیم
سینا
۱۸:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
یکبار شد یه خبر خوب درباره بازیهای ویدیویی منتشر کنید ؟؟ کل دنیا از این صنعت استفاده میکنن و رشد میکنن ، ما بعد از بیست سال فقط میگیم ضرر داره
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
حرف مفت، همیشه خدا بجای اینکه از فناوری های جدید استقبال کنیم و سعی کنیم توش پیشرو باشیم بهش چشم تهدید نگاه و باهاش مبارزه کردیم نتیجه اینکه تو تمام این فناوری ها و سرگرمی ها از دنیا عقب افتادیم و محصولات خارجی تو کشور محبوب شدن آخرش زمانی رفتیم سمتشون که کار از کار گذشته بود
ا
۱۶:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
واقعیته ولی خداوکیلی تو دوران کرونا بهترین روش بود
سینا
۱۸:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
واقعیته اگه غیراصولی باشه . هرچیزی رو حساب کنی با زیاده روی میتونه به زندگی ضرر بزنه ، دلیل نمیشه که اون چیز بد باشه