سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت انقلابی جایگاه دومین استان پهناور کشور را ارتقاء دهد

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان ها گفت: استفاده از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان می‌تواند این استان را به قطب اقتصادی کشور تبدیل کند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - محمد کریم عزیزی نماینده سیستان و بلوچستان گفت: استان پهناور سیستان و بلوچستان با دارا بودن هزار ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی و زمینی، اراضی کشاورزی حاصلخیز، معادن فلزی و غیر فلزی و ظرفیت‌های متعدد گردشگری می‌تواند به قطب اقتصادی کشور تبدیل شود.

او  گفت: این استان رتبه یک جمعیت روستایی کشور را دارد، اما با فقر، بیکاری، محرومیت و انواع آسیب‌های اجتماعی گریبان گیر شده است و باید این منطقه با نگاه ویژه دولت دیده شود و مشکلات آن را بصورت بنیادی حل کنند.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها  گفت: تحقق نیافتن شعار‌های دولت قبلی باعث یاس و ناامیدی مردم شده است به همین دلیل از دولت انقلابی سیزدهم انتظار داریم تا جایگاه استان سیستان و بلوچستان را بعنوان یک منطقه استراتژیک ارتقاء دهد و چهره محرومیت را از این استان بزداید.

محمد کریم عزیزی گفت:  جاده‌های استاندارد شهر بندری چابهار بعنوان پایتخت دریایی کشور وضعیت مطلوبی ندارد و به دلیل تردد زیاد ماشین آلات سنگین حمل کالای اساسی در این منطقه روزانه شاهد تصادفات خونین و از دست دادن هم وطنانمان در جاده‌های ناایمن هستیم.

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با گلایه از نبود زیر ساخت‌های مناسب در شهرستان‌های تازه تاسیس استان گفت: متاسفانه مردم همه شهرستان‌های تازه تاسیس استان به دلیل نبود امکانات و عدم استقرار ادارات کلیدی و نداشتن چارت سازمانی مشخص با مشکلات فراوانی مواجه هستند و باید برای حل مشکلات شهرستان‌های تازه تاسیس چاره اندیشی اساسی شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.