سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان به مناطق سیل زده ریگان رفت

استاندارکرمان از پل تخریب شده توکل‌آباد در محور ریگان به ایرانشهر بازدید کرد.


باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - علی زینی‌وند صبح امروز دوم بهمن ماه در ادامه بازدید‌های میدانی خود از شهرستان‌های سیل زده شرقی استان، به شهرستان ریگان سفر و از پل تخریب شده توکل‌آباد در محور ریگان به ایرانشهر بازدید کرد.

او دستور داد تجهیزات راهسازی مورد نیاز در اختیار فرمانداری ریگان قرار گیرد و حداکثر تا ۱۵ روز آینده جاده موقت در کنار پل و بخش‌های آسیب دیده احداث شود.

فرمانداران و نماینده شهرستان‌های شرقی استان در مجلس،فرماندار بم ، مدیران کل مدیریت بحران، هلال احمر، آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن و تعدادی از مدیران در این بازدید حضور داشتند.

استاندار کرمان همچنین در بازدید از عملیات ایجاد سیل بند بر روی رودشور ریگان بر تداوم سریع لایروبی‌ها تاکید کرد و گفت: طبق اظهار نظر شرکت آب منطقه‌ای، لایروبی رودخانه "۸۰۰ متری" روستا‌های پایین دست را از سیلاب امسال نجات داد.

زینی‌وند با اشاره به حجم بارندگی‌ها می گوید: طبق گزارش اداره کل محیط زیست استان کرمان در حال حاضر تالاب جازموریان دو و نیم برابر ۵۰ سال گذشته (طبق تصاویر هوایی) آبگیری شده است.

او اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در بالادست رودشور را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار ریگان در این بازدید‌ها گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در سیل اخیر تخریب شده‌اند، اما خوشبختانه تقریبا هیچ یک از روستا‌ها دچار آبگرفتگی نشده‌اند.

امین باقری می گوید: حدود ۴ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌ها و دایک‌های حفاظتی هزینه کردیم که این اقدام موجب جلوگیری از خسارات زیاد سیلاب شد.

در حال حاضر وضعیت جوی شرق استان با وزش باد شدید و گرد و غبار همراه است، اما همچنان بازدید‌های استاندار کرمان ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.