سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۹۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تولید ۹۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - رامین صادقی هنر صنعت فرش را هنر صنعتی با اصالت در استان با قدمت طولانی دانست و گفت: در حال حاضر ۴۴ هزار نفر در این استان بافنده فرش هستند و از طریق این هنر ـ صنعت کسب درآمد می‌کنند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از این تعداد تنها ۷ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اما تلاش بر این است تا با اقدامی مؤثر با هماهنگی بیمه تأمین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری، پوشش بیمه‌ای جامعه بافنده مورد توجه قرار گیرد.

صادقی می گوید: رونق تولید فرش دستباف در حقیقت توسعه اشتغال را به همراه دارد و بیش از هر زمان دیگر می‌تواند توانمندی اقتصادی استان را ارتقاء دهد.

او گفت: مشکلات بافندگان فرش شامل عدم پوشش بیمه‌، نبود مسکن و درآمد کافی است و  در حل این مشکلات گام‌های جدی با کمک اتحادیه‌ها برداشته شده و سعی بر این است تا در یک روند رو به جلو بتوان اقدام مؤثری را در پشتیبانی از بافندگان فرش انجام داد.

صادقی گفت: ۱۵ طرح فرش دستباف استان اردبیل ثبت جهانی شده که ریزماهی، بیجار، کله قوچی و طرح‌های معروف دیگر برند شهر اردبیل محسوب می‌شوند که حتی آوازه جهانی و بین‌المللی پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: برندسازی فرش اردبیل به همراه احیای جایگاه فرش این استان در سطح ملی و بین‌المللی ضروری است و  در کنار راه‌اندازی بلوک تخصصی صادراتی فرش در گمرک استان، تلاشمان بر این است تا فرش دستباف این استان در داخل نیز مشتریان خود را پیدا کند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.