سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۲۰ هزار شغل با احداث گلخانه‌ها در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: احداث و راه‌‍‌اندازی گلخانه در این استان اشتغال ۲۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - خلیل نیکشاد گفت: با احداث و راه‌اندازی گلخانه‌ها در استان ۴۵۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی آب شده و ۷۰۰ هزار تن محصولات هم در استان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل متوسط تولید شهرک‌های گلخانه‌ای را در هر هکتار ۳۰۰ تن اعلام کرد و گفت: ۵۲ سرمایه‌گذار در شهرک یک هزار و ۶۰۰ هکتاری گلخانه‌ای مغان سرمایه‌گذاری کرده که عمده آن‌ها بومی هستند.

نیکشاد فعالیت ۱۰ شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی و دولتی را در استان مورد اشاره قرار داد و گفت: پرداخت تسهیلات برای فعالان این بخش با نرخ سود ۱۸ و ۲۰ درصد انجام می‌گیرد، ولی ضروری است یارانه ۶ درصدی برای این فعالان اختصاص داده شود.

او به راه‌اندازی مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در استان گفت: این مرکز تحت عنوان مرکز تحقیقات محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل درباره میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان گفت: صادرات محصولات کشاورزی در ۱۰ ماه امسال به میزان ۱۳۵ هزار تن برآورد شده که ۱۱۳ هزار تن آن سیب‌زمینی بوده است.

نیکشاد تولید محصولات گلخانه‌ای در استان را ۲ هزار و ۵۰۰ تن در ۱۰ ماه امسال عنوان کرد و گفت:تاکنون هیچ محصول صادراتی استان به کشور‌های همسایه برگشت داده نشده است.

او در زمینه اقدامات استانی صورت گرفته در توسعه گلخانه‌ها و سهم کشوری آن از میزان موفقیت گسترش گلخانه‌ها در استان نیز گفت: امسال استان اردبیل بر اساس رده‌بندی استان‌ها بر اساس سطح پیشرفت برنامه‌های ابلاغی طرح توسعه گلخانه رتبه سوم کشوری را پس از آذربایجان شرقی و تهران به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برنامه ابلاغی جهت توسعه کشت گلخانه‌ها ۱۲۰ هکتار بوده که از این میزان بیش از ۶۸ هکتار تحقق یافته است.

نیکشاد درباره اهمیت توسعه گلخانه‌ها در استان نیز گفت: کشت گلخانه‌ای به‌عنوان روشی پیشرفته می‌تواند راهی مطمئن برای رونق کشاورزی بویژه در مناطق کم‌آب محسوب شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.