سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گران‌فروشی مرغ قطعه بندی؛ جهاد کشاورزی نرخ مصوب را منتشر نمی کند؟

در حالی گران فروشی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی هر قطعه مرغ در فروشگاه ها مشهود است که نرخنامه مشخصی برای فروش مرغ قطعه بندی منتشر نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - قیمت مرغ مدتیست پس از گرانی های پیاپی پایین آمده و حالا با نرخ مصوب و حتی کمتر از آن فروخته می‌شود.

بررسی‌های میدانی ما از بازار نشان می‌دهد مرغ به میزان کافی در بازار عرضه شده و حتی عرضه مازاد قیمت آن را کاهش داده است.

یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به مازاد عرضه بیش از تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان بهمن نوسانی نداشته باشد. قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۷ تا ۳۱ هزار تومان است.

هم اکنون قیمت هر کیلو ران مرغ بدون پوست در مغازه ها ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان و سینه بدون پوست ۵۴ هزار تا ۵۵ هزار تومان است که ران مرغ با نرخ مصوب وزارت جهاد ۵ تا ۸ هزار تومان و سینه ۳ هزار تومان اختلاف دارد.

ممنوعیت قطعه بندی مرغ از روز ۱۳ آبان آغاز شد؛ روز‌های اوج افزایش قیمت مرغ باعث شد تا عرضه مرغ قطعه بندی شده هم برای واحدهای بسته بندی و هم برای واحدهای عرضه ممنوع شود.

افزایش قیمت مرغ در بازار آزاد باعث شده بود عده‌ای مرغ را با قیمت مصوب خریداری کرده و بعد از قطعه بندی با نرخ آزاد به فروش برسانند.

ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران در یازدهم دی، دستور بررسی سقف قیمت مرغ قطعه بندی شده را به صورت کارشناسی ابلاغ کرد.

او بعد از گذشت چند روز اعلام کرد: بررسی ها نشان داد نرخ قطعات مرغ در این بررسی ها تغییری نخواهد کرد و به بازار نیز نزدیک خواهد شد.

بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد هر کیلو سینه مرغ بسته بندی با قیمتی حدود ۵۵ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ بشته بندی با قیمت حدود ۴۷ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که همین محصول را می‌توانید از فروشگاه‌های صنفی با قیمت کمتر خریداری کنید. در مراکز عرضه مرغ هر کیلو‌ سینه مرغ با قیمت حدود ۴۲ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ با حدود ۳۰ هزار تومان قابل خرید است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۰۷:۰۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بازرسین برخورد کنندگان با گران فروشی را در سر تا سر شهرهای ایرای اسلامی بیش از پیش استخدام کنید و مستمرا روزانه به ماموریتهای بازرسی در سطح شهرها بفرستیدشان تا کاسبان دزد دروغگوی طمعکار نتوانند گرانفروشی و کم فروشی کنند
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بابا صد رحمت به همون دولت روحانی که اگر چیزی را هم گرانتر میکرد لااقل قول ارزانی را نمیداد وبا همان لبخند معروف همه چیز را به مذاکرات هسته‌ای گره میزد اما متأسفانه دولت جدید که بعد از این مدت هنوز هم خودش نمیداند که علت گرانی چی هست .. واقعاً کاری از دستشان بر نمی‌آید و یا نمی‌خواهند چیزی را ارزان کنند ایجا واقعا جای احمدی‌نژاد خالیه که بدون هیچ ترس وملاحظه ریشه تمام خیانتکاران و گرانفروشان را قطع میکرد
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
این توجیه و تفسیرها که باعث گرانی و تورم دولت روحانی بوده کاملا درست است وهمه مردم هم متوجه شدند که دولت روحانی مخصوصا در روزهای پایانی کار فقط وفقط به فکر خودشان وجیب خودشان بودند و کمر به فلج کردن اقتصاد ملت و کشور بسته بودند اما تمام امید مردم به دولت جدید بود که دولت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی بباید و با تمام توان به فکر مردم بیچاره باشد و با این گرانی و تورم مبارزه کند و قیمت اجناس را که دولت روحانی با دشمنی با مردم وکشور ونظام بوجود آورده بود را اصلاح کند اما متأسفانه هنوز هیچ قیمتی کمتر نشده بلکه در بسیاری از کالاها هنوز شاهد گرانی بیشتری هستیم کجای دنیا دیدید که حق را به گرانفروشان و اختلاس گران بدهند و به آن شکل قانونی بدهند در هر کشوری که در دنیا بروید وقتی تحقیق میکنید می‌بینید که قیمت یک جنس نسبت به چند سال کذشته هیچ تغییری نکرده اما چرا در کشور ونظام ما باید قانونی هر ساله اجناس و کالاها باید افزایش قیمت داشته باشد آن هم با سلیقه دولت و تولید کنندگان چرا فقط با افراد عادی که کوچکترین خلافی مرتکب می‌شوند برخورد های آنچنانی میشود اما با مسولین ودولتمردانی که کمر ملت را شکستند نباید هیچ گونه برخوردی نشود
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مرغ چندروز پیش ۳۶هزارتومان خریدم
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
لعنت بر گرانی و فقر،بنده شاهد بودم فردی شلغم نمی‌توانست بخرد وای وای
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
خود دولت و مسولان مقصر اصلی رشد قیمتها هستند شما دقت کنید در بحث خودرو حمایت کامل از خودرو باعث بی کیفیتی و افزایش قیمتها شده مافیای گسترده ای که اجازه ورود خوردو نمیشه پلیس راهور واقعا حقیقت گفت پشت پرده خود دولت دولت هست اقازادها و مسولان چرا خودرو بعد ۴۰ سال نباید پیشرفت کنه چرا وزیران همه حمایت کامل از خودرو بی کیفیت میکنند پس مافیایی عمده پشت پرده وجود داره سودهای کلانی میخورند
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
خدا وکیلی از مردم خجالت نمی کشید از خود مرغه خجالت بکشید یعنی آنقدر سخته قیمت گذاشتن
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مرغ کامل جا خونه ما کیلو 48 تومن
Jj
۱۴:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام لطفا به گراني حبوبات نيز رسيدگي فرمابيد
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
چشششم
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
این دولت هم با. گرانی مرغ. مبارزه نمیکند. ... هیچ دلیلی ندارد مرغدادریهای متخلف. پلمب نشوند .. و همچنین مغاره های متخالف ..... ،،، جیب مردم در سالهای گذشته به اندازه. کافی. توسط. مرغداران و دامداران و. لبنیا تی ها خیلی بیشتر از سایر اصناف. خالی شده ... اخه چقدر ظلم ..... د ولت برخورد کافی نمیکند .. و چندان
که در مورد عدالت میگوید. میروند. پشت عرضه و تقاضا و اصل فقر را توزیع میکنند
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
امروز دوم بهمنه و هنوز حقوق کارمندان واریز نشده
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بخاطر اینکه در زمان حجتی پدرسوخته عده ای را دزد پرورش داده و وزارت جهاد نیاز به یک انقلاب ریشه ای دارد
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
در پشت همه گران فروشیها رانت و فساد گسترده ای وجود دارد مگه میشه دولت نتونه کنترل کنه عمدا نرخ ارز را بالا نگه داشتند که سودجویان سودهای کلان میخورند راند و فساد بسیار گسترته هست در همه زمینها و مانع پیشرفت کشور هست