سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش صنایع دستی فارس در پایتخت

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از حضور هنرمندان و صنعت گران صنایع‌دستی استان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وصنایع وابسته تهران، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  سید موید محسن نژاد گفت: با توجه به وجود دو شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و منبت آباده و همچنین شهر ملی دست بافته‌های عشایری فیروزآباد و ظرفیت‌های بی‌بدیل صنایع‌دستی در استان فارس، هنرمندان و صنعت گران صنایع‌دستی استان فارس در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران وصنایع وابسته حضور خواهند داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ایجاد بازار رقابت باعث بروز خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری در زمینه صنایع‌دستی خواهد شد و همچنین در این نمایشگاه با معرفی توانمندی‌های سایر استان‌ها درزمینه‌های مختلف صنایع‌دستی و به نمایش گذاشتن ذوق هنر بی‌نظیر هنرمندان و صنعت گران صنایع‌دستی در خلق آثار هنری متنوع فضای مناسبی خواهد بود تا صنعتگران از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه به‌منظور حمایت از صنایع‌دستی و تولیدکنندگان، فضایی مناسب برای امکان فروش اقلام صنایع‌دستی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، گفت: هدف از ادغام دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تلاش برای تخصصی برگزار کردن این نمایشگاه با توجه به وابستگی‌های این دو حوزه به یکدیگر است.

محسن نژاد گفت: صنایع‌دستی و گردشگری دو صنعت مرتبط و تا حدودی وابسته به یکدیگر هستند به‌طوری‌که صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس خود یک جاذبه خاص برای گردشگران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.