سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب جمعه گرگان مطرح کرد

ارتباط با شرق راه حل کاهش فشار‌های غرب و آمریکا

امام جمعه گرگان گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه برای هر ۲ کشور بُرد بُرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز گلستان گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه برای هر ۲ کشور بُرد بُرد است و بدون شک گشایش بیشتری برای ایران به همراه خواهد داشت.

 

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: این گشایش، راه حل مطمئنی در برابر فشار‌های وارده غرب و آمریکا ایجاد خواهد کرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برخی‌ها این سفر و روابط را به ضرر ایران دانسته و مدعی شدند که این روابط نافی استقلال است و اگر قرار است با روسیه روابط برقرار شود، چرا با آمریکا روابط برقرار نمی‌کنیم.

 

آیت‌الله نورمفیدی خطاب به این افراد گفت: روابط با آمریکا به این دلیل برقرار نمی‌شود که آنان‌از اول انقلاب مواضع خصمانه و تقابلی با ما داشتند، اما روسیه و چین در خیلی از مجامع بین‌المللی و حتی شورای امنیت برای دفاع از ایران در برابر آمریکا و غرب ایستادگی کردند.

 

نماینده، ولی فقیه در گلستان گفت: آمریکا از همان ابتدا دنبال ضربه‌زدن به نظام و انقلاب اسلامی ایران بود و گزینه‌های مختلف از جنگ گرفته تا تحریم را امتحان کرد، اما به سرانجامی نرسید.

 

آیت‌الله نورمفیدی افزود: هر چند روابط هر کشوری براساس منافع ملی آن برقرار می‌شود و نباید انتظار داشت همه چیز یک طرفه به نفع ما باشد، اما آمریکا دنبال منافع یک طرفه و ضربه زدن بود.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به وارد کردن ضربه‌های سنگین ارتش و انصارالله یمن به امارات به عنوان یکی از مدافعان آل سعود، آمریکا و اسراییل گفت: این ضربه وارد شده به اماراتی‌ها و تهدید آنان در قبال برنامه‌های دیگرشان لازم بود و انصارالله نشان داد، با مقاومت بالاخره حق بر باطل پیروز خواهد شد.

 

او ادامه داد: بدون شک مقاومت مردم یمن به نتیجه خواهد رسید و آل‌سعود بعد از هفت سال دست از سر آنان بر خواهد داشت.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک در پیش بودن ولادت حضرت زهرا (س) و همزمانی آن با ولادت امام خمینی (ره)، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: حل یک شبه این مشکلات سخت است، اما دولتمردان تلاش دارند تا این وضعیت را به سرانجام برسانند و در قیمت‌ها ثبات ایجاد کنند.

 

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به در پیش بودن رزمایش مشترک ایران در اقیانوس هند به مساحت ۱۷ هزار کیلومتر، گفت: این رزمایش برای نشان دادن قدرت کشور‌های منطقه و نیز برقراری امنیت خواهد بود، اما باز هم یک سری گروه‌ها و افراد در کشور جور دیگر از این رزمایش برداشت می‌کنند، در صورتی که اصل رزمایش براساس مصالح کشور است.

 

انتهای پیام / فا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.