سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس تلفنی وزرای خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی

منابع صهیونیستی از اولین تماس تلفنی بین وزرای امور خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی بعد از سیزده سال خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مولود چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد چاووش‌اوغلو در این تماس تلفنی، جویای حال یائیر لاپید پس از ابتلای او به کرونا بوده است.

وزارت خارجه  ترکیه در این باره  هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است.

پیشتر، تایمز اسرائیل گزارشی نوشته بود مبنی بر اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه در اظهاراتی که از سوی رسانه‌های ترکیه منتشر شد، اعلام کرده که  آنکارا قصد دارد اقداماتی را برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی انجام دهد.

شبکه تلویزیونی ان تی وی گزارش داد که اردوغان در جمع خبرنگاران تُرک که در هواپیمای او در بازگشت از سفر به ترکمنستان بودند، گفت: «همانطور که گام‌های مثبتی بین ما و امارات برداشته شد، قصد داریم گام‌های مشابهی را با سایر کشور‌ها برداریم.»

او در ادامه با ارائه پیشنهاد اینکه سفرای ترکیه می‌توانند به مصر و اراضی اشغالی بازگردانده شوند و سفارت آن‌ها در ترکیه مجدد بازگشایی شود، گفت: «اکنون که تصمیم خود را گرفته‌ایم، مطمئناً در موقعیتی خواهیم بود که بتوانیم سفرای جدید را در یک برنامه زمانی مشخص تعیین کنیم.»

در سال ۲۰۱۸، ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل کشتار فلسطینیان در نوار غزه از کشور اخراج کرده بود. این در حالی است که مراکش چند روز پیش در جریان سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به این کشور دو قرارداد نظامی و دفاعی را امضا کرد که در سراسر دنیا و مخصوصا بین کشور‌های عربی انتقادات زیادی را به همراه داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.