سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: بایدن برای حمله به اوکراین به پوتین چراغ سبز نشان می‌دهد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی آمریکا درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جو بایدن را به خاطر طرح این موضوع که واشنگتن با توجه به شدت تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین تصمیم می‌گیرد چگونه عمل کند، به باد انتقاد گرفت.

او در مصاحبه با فاکس نیوز، بایدن را به نشان دادن چراغ سبز به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به اوکراین متهم کرد و ضمن مطرح کردن گمانه‌های خود گفت: ممکن است به او (پوتین) گفته باشد وارد عمل شود (حمله کند).

بایدن در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در روز چهارشنبه گفت که «اگر تهاجم جزئی باشد فرق می‌کند» که این اظهارات منجر به انتقاد کی‌یف شد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به «قدرت‌های بزرگ یادآور شد که هیچ تهاجم جزئی یا ملت کوچکی وجود ندارد.»

ادعای حمله روسیه به اوکراین از ماه اکتبر در کانون توجه بین‌المللی قرار گرفته است. غرب، روسیه را به تجمع نظامی در نزدیکی مرز اوکراین متهم و و آن را به اعمال بسته دیگری از تحریم‌ها تهدید کرده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه اش گفت که پیش از حادثه ۶ ژانویه اجازه استقرار گارد ملی به ساختمان کنگره را داده است، اما نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این درخواست را رد کرد.

او مدعی شد که در جریان اعتراضات، ده تا بیست هزار سرباز یا نیرو‌های گارد ملی برای محافظت از ساختمان درخواست کرده است.

در ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱، گروهی از حامیان ترامپ در اعتراض به نتایج انتخابات و پیروزی جو بایدن، به ساختمان کنگره حمله کردند که وی متهم به تحریک آن برای جلوگیری از تایید نتایج انتخابات توسط قانونگذاران شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
بیجا کرد