سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبض‌های برق با نرخ جدید/ یارانه مشترکان پرمصرف کاهش می‌یابد

یارانه برق برای مشترکان پرمصرف خانگی از امروز به طور پلکانی کم و برای مشترکان کم مصرف بیشتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی می‌گوید: یارانه برق تاکنون بر اساس میزان مصرف مشترک خانگی پرداخت می‌شد و مشترکانی که برق بیشتری مصرف می‌کردند، یارانه بیشتری می‌گرفتند.

به گفته دادگر از این پس، مشترکانی که در چارچوب الگو، برق مصرف می‌کنند یارانه دریافت می‌کنند و یارانه پرمصرف‌ها که بیش از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی کاهش می‌یابد و یا حذف می‌شود.

پنجم دی ماه بود که هیئت وزیران با استناد به حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و اجرای آن را از اول بهمن به وزارت نیرو ابلاغ کرد.


بیشتر بخوانید


بعد از آن، این مصوبه به تمام استان‌ها ابلاغ و اجرای آن در کشور از ابتدای بهمن اجباری شد.

هر چند این مصوبه هنوز برای بخش صنعت اجرایی نشده است، اما صاحبان صنایع، اجرایی شدن آن را عامل اصلی تورم و بالارفتن هزینه تولید می‌دانند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی می‌گوید: این تبصره در حال حاضر تنها مربوط به بخش خانگی است و تاکنون دستوری مبنی بر تغییر شیوه محاسبه برق بها برای صنایع صادر نشده است.

در طرح ساماندهی یارانه برق، اگر مشترکی که امسال ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه در فصل گرم برق مصرف کرده است، در سال آینده و در زمان مشابه، ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کند، از پاداش کم مصرفی برابر نرخ هزینه تأمین برق برای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی بهره مند می‌شود و ۵ درصد تخفیف در کل صورتحساب به وی تعلق می‌گیرد.

در صورتی که این کاهش مصرف در ایام پیک مصرف برق باشد، این پاداش به ۲ برابر افزایش می‌یابد و حتی امکان رایگان شدن قبض برق مصرفی این مشترک وجود دارد.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.