سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیز تراس:

انگلیس در کنار اوکراین خواهد بود

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد حمله روسیه به اوکراین منجر به تلفات جانی سنگینی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به تنش در روابط روسیه و غرب در موضوع اوکراین، مدعی شد: «حمله به اوکراین منجر به تلفات جانی سنگینی خواهد شد، همانطور که در افغانستان و چچن اتفاق افتاد.»

به گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: «ما در کنار اوکراین خواهیم بود و روسیه باید تشدید تنش را کاهش دهد.»

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه به تیرگی کشیده شد. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند، به قلمرو خود است؛ ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.


بیشتر بخوانید:


«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهورآمریکا نیز شب گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد هرگونه حمله از سوی دولت روسیه به سمت اوکراین با پاسخ تهاجمی واشنگتن رو به رو خواهد شد.

طبق گزارش گاردین، هریس با اشاره به سخنان «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، که پیشتر گفته بود سازمان ناتو بر سر نحوه پاسخگویی به روسیه در صورت حمله به اوکراین اختلاف نظر دارد، مدعی شد: «کوچترین حمله‌ای از سوی دولت ولادیمیر پوتین با پاسخ تهاجمیِ آمریکا مواجه خواهد شد.»

پش از این نیز اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز مدعی شد: «سیاست‌های کرملین خطرناک است و ما آماده تحریم اقتصادی مسکو در صورت حمله به کی‌یف هستیم.»

ادعای حمله روسیه به اوکراین از ماه اکتبر در کانون توجه بین‌المللی قرار گرفته است. غرب، روسیه را به تجمع نظامی در نزدیکی مرز اوکراین متهم و و آن را به اعمال بسته دیگری از تحریم‌ها تهدید کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.