سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوهنوردان مهابادی از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند

رئیس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: کوهنوردان تا مساعد شدن شرایط آب و هوایی از کوهنوردی و رفتن به ارتفاعات به دلیل احتمال سقوط بهمن خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- جلیل روانسحر گفت: با توجه به اینکه شدت بارش‌ها در ارتفاعات بسیار بیشتر است، بنابراین درحال حاضر دامنه‌های شیب دار مناطق کوهستانی مستعد سقوط بهمن هستند.

وی گفت: به همه کوهنوردان توصیه می‌شود تا اطلاع ثانوی از رفتن به دامنه کوه و ارتفاعات کوهستان پرهیز کنند، چرا که احتمال وقوع بهمن در این مناطق در شرایط کنونی بسیار بالا است.

رئیس هیات کوهنوردان مهاباد می‌گوید: علاوه بر خطر بهمن، بارش برف همراه با وزش باد و کولاک دید کوهنوردان به نسبت کاهش داده و احتمال گم کردن کردن راه، سقوط به دره و گودال و گرفتار شدن بیشتر خواهد بود.  

به گفته روانسحر، در این شرایط آب و هوایی خطرات نهفته بسیاری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی وجود دارد که هر آن احتمال دارد جان کوهنوردان را با خطر مواجه سازد.

وی گفت: کوهنوردان بهتر است برای کوهنوردی جایی را نزدیک به شهر انتخاب کنند که اگر دچار حادثه شدند امدادرسانی به آن‌ها با سرعت انجام گیرد و از طرفی از رفتن به ارتفاعات پرهیز کنند.

انتهای پیام/ س خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.