سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه فراهم شد

نشست رئیس جمهور با فعالان اقتصادی روسیه برای عملیاتی کردن نقشه‌راه ارتقای مناسبات اقتصادی در مسکو برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان -   حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار با فعالان اقتصادی روسیه گفت:  آشنایی سران و مقامات دو کشور با دیدگاه های حوزه تجارت و اقتصاد و برای همکاری دوجانبه موثر است.

رئیسی بر ظرفیت‌های بسیار دو کشور برای توسعه همکاری‌ها تاکید کرد و همسایگی، منافع و دشمنان مشترک را از دلایل ضروری افزایش همکاری برشمرد و گفته که دشمنان مشترک ما رشد و پیشرفت در منطقه را نمی‌خواهند.

رئیس جمهور روز گذشته به مسکو سفر کرد این سفر به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و در جریان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران انجام می‌شود. 

رئیس جمهور بر ضرورت آسیب‌شناسی علل پایین بودن حجم تجارت دو کشور هم اشاره کرده و گفته کریدور شمال به جنوب فعال شود و مشکلات پیش پای فعالان اقتصادی رفع شود.

«لزوم تحول در نظام پولی و بانکی بین ایران و روسیه» «فعال شدن بانک‌های ایران و روسیه در هر دو کشور» «سهولت مبادلات پولی و مالی فعالان اقتصادی» «برداشتن موانع در امور گمرکی از پیش پای فعالان اقتصادی» از جمله نکات مورد توجه در سخنان رئیس جمهور بود.

 رئیسی از فراهم شدن «مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه» هم خبر داد.

جلالی سفیر ایران در روسیه، درباره توافق بین ایران و روسیه در این سفر گفته پیش نویس موافقت‌نامه جامع همکاری‌های تهران و مسکو توسط ایران تهیه شده، اما نیاز به زمان دارد تا در مورد آن رایزنی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۸ ۳۰ دی ۱۴۰۰
الان هم خدا میداند چی بهچینی ها دادیم وچی به روسها داریم میدهیم که اینها اینقدر شیفته ایران شده اند تاریخ بعدا قضاوت میکند
مهرنوش
۱۹:۴۴ ۳۰ دی ۱۴۰۰
خدا بخیر کنه