سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اُفت ۱۳ درصدی ارزش معاملات بازار سرمایه در هفته چهارم دی

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با کاهش ۱۳.۷۸ درصدی به ۱۵ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان -  کوروش آسایش گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۵ تا ۲۹ دی  محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس در با ۴.۱۱ درصد کاهش به میزان ۵۴ هزار و ۸۱۵ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۶۵  واحد به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


به گفته او، همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۴.۲۳ درصدی به میزان ۵۲ هزار و ۱۱۴ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۹۲ واحد رسید.

شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۴.۰۲ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۲ هزار و ۱۳۰ واحدی) و به عدد ۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۵.۱۲ درصدی به میزان ۱۸ هزار و ۱۲۷ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۵۳ هزار و ۷۶۸ واحد به ۳۳۵ هزار و ۶۴۲ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با کاهش ۱۳.۷۸ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۱۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان به ۱۵ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۲۹ میلیارد و ۵۱۵ میلیون سهم به ۲۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۱۶.۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

 


ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۱۳۶.۹۲ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۴۴۸  میلیارد تومان به هزار و ۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۵۶.۲۴ درصدی همراه بود و از ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار برگه به ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

ارزش معاملات بازار مشتقه با افزایش ۱۱۸.۹۷ درصدی از ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش هزار و ۴۷۰ درصدی همراه بود و از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه قرارداد به ۴۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار قرارداد رسیده است.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با افزایش ۳۱.۵۸ درصدی از ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با افزایش ۴۷.۵۳ درصدی از ۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۹۷۷ میلیون یونیت رسید.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.