سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار آذربایجان غربی:

رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه گذار نقش آفرینی کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای شتاب بخشیدن به توسعه استان، نیازمند جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف هستیم و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند در معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های استان نقش موثری ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -محمدصادق معتمدیان  استاندار آذربایجان غربی در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت شتاب بخشیدن به روند توسعه و آبادانی استان، بر همراهی و همکاری رسانه‌ها برای احصاء مسائل و مشکلات و انتقال آن به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: رسانه‌ها ظرفیت‌های مغفول مانده استان را برای جذب و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سطح ملی و بین المللی معرفی کنند.

وی گفت: برای شتاب بخشیدن به توسعه استان نیازمند جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف هستیم و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند در معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های استان نقش موثری ایفا کنند.

معتمدیان با استقبال از نقد منصفانه توسط خبرنگاران استان، گفت: پیشنهاد می‌کنم خبرنگاران در کنار نقد‌های منصفانه، نقاط قوت دستگاه‌های اجرایی را تقویت و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مثبت استان را در رسانه‌های خود منعکس کنند.

وی با اشاره به پیگیری مطالبات ملی مردم استان در دیدار با وزرا و مدیران ارشد کشوری، گفت: در برنامه ریزی‌های انجام شده هر هفته به صورت منظم مطالبات و درخواست‌های ملی مردم استان را در تهران پیگیری می‌کنیم و در این زمینه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکلات فعالان رسانه‌ای را نیز پیگیری خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر حفظ جایگاه خانه مطبوعات به عنوان ارگان رسمی و مهم رسانه‌ای استان ادامه داد: برای ارتقای جایگاه خانه مطبوعات استان کمک می‌کنیم و از اعضای هیات رئیسه این خانه می‌خواهم مسائل و مشکلات خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای را با جدیدت پیگیری کنند.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد منشور اخلاقی و حرفه‌ای رسانه‌های استان تاکید کرد و افزود: فعالیت خبرنگاران و رسانه‌های استانی باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوتاه‌ترین زمان ساماندهی شود.

معتمدیان همچنین بر فعال‌تر شدن شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تاکید کرد و گفت: در اسرع وقت انتخابات این شورا برگزار و اعضای هیأت رئیسه آن مشخص شده و روابط بین رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان تقویت شود.

در این دیدار اعضای هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان نیز مسائل و مشکلات فعالان رسانه‌ای استان از جمله حمایت برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های مطبوعات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، افزایش اختیارات استانی خانه مطبوعات، حمایت از دفاتر رسانه‌ای و مطبوعاتی، بیمه خبرنگاران، اختصاص تسهیلات برای فعالان خبری و رسانه‌ای و دفاتر مربوطه، ساماندهی فضای رسانه ای، نامه نگاری با وزارت ارشاد برای افزایش یارانه‌ها و سهمیه کاغذ، اختصاص امکانات و تهیه بسته‌های حمایتی و همچنین افزایش نقش مطبوعات و رسانه‌ها در توسعه و معرفی ظرفیت‌های توسعه‌ای استان و تقویت ارتباط رسانه‌ای را مطرح کردند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.