سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه خودرو؛

تفاوت هوندا سیویک با تویوتا کرولا در چیست؟ + فیلم

در این گزارش مشخصات هوندا سیویک در مقابل تویوتا کرولا بررسی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان -  خودروی هوندا سیویک دارای تشابهاتی با تویوتا کرولاست.

زیر کاپوت سیویک یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر قرار دارد که ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت تولید می کند و حداکثر گشتاور ۱۶۲ پوند بر فوت بوده که از ۱۷۰۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. 

تویوتا کرولا از گیربکس CVT نیز استفاده می‌کند، و زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۲ لیتری با تنفس طبیعی، ۱۶۹ اسب بخار در ۶۶۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۱ پوند فوت گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

 

برای سال ۲۰۲۰، قیمت هوندا سیویک با احتساب مقصد، ۲۱ هزار و ۶۰۵ دلار است که امکاناتی مانند سیستم Apple CarPlay و Android Auto را ارائه می دهد. قیمت مدل تورینگ ۲۸ هزار و ۹۵۵ دلار است که به خاطر اضافه کردن شارژر بی سیم موبایل ۳۰۰ دلار گران تر است.

موتور توربو در نسخه EX  قیمتی حدود ۲۴ هزار و ۷۵۵ دلار دارد که امکاناتی از جمله چراغ‌های جلو LED، صندلی‌های عقب گرم شونده، چرخ‌های ۱۸ اینچی و صندلی‌های چرمی دارد.

 

سدان L کرولا با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر از ۲۰ هزار و ۵۵۵ دلار شروع می‌شود. نسخه LE با اضافه کردن صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر ۸ اینچی، رینگ‌های ۱۶ اینچی و کنترل خودکار تهویه مطبوع، قیمت ۲۱ هزار و ۵ دلار دارد. ارتقاء به موتور ۲ لیتری حداقل به ۲۳ هزار و ۵ دلار برای مدل SE نیاز دارد که با گیربکس CVT یا ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود.

 

XSE پیشرفته با قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۵ دلار به فروش می‌رسد. بسته اختیاری یک هزار و ۷۱۵ دلاری، ناوبری پویا، سیستم صوتی ارتقاء یافته و شارژر Qi را دارد.

 

طراحی بیرونی تویوتا کرولا و هوندا سیویک نسبتا مدرن به‌نظر می‌رسد، اما می‌توان شمایل تویوتا کرولا را در مقایسه با هوندا سیویک مهیج‌ و همراه با المان‌های طراحی، اسپرت‌ به شمار آورد.

نوارهای کرومی جلوی پنجره کرولا به‌ویژه نوار بالایی که سراسر عرض درب کاپوت و چراغ‌ها را در برگرفته و تا لوگوی تویوتا در وسط جلوپنجره تداوم‌یافته است، باعث شده ظاهر تویوتا متفاوت شود.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.