سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر:

اقلام زیستی و امدادی لازم به کرمان ارسال شد/ ۳ بالگرد در حال امدادرسانی به روستا‌های محصور در سیل

رئیس جمعیت هلال‌احمر، از پرواز سه بالگرد هلال‌احمر به‌منظور امدادرسانی در روستا‌های محصور در سیل کرمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - بابک پیرحسین کولیوند که برای نظارت بر روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده به کرمان سفر کرده است، عصر امروز در بازدید از مناطق سیل زده گفت: قبل از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و با توجه به هماهنگی با سازمان هواشناسی کشور، پیش آگهی‌ها و هشدار‌های لازم به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی به ویژه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان داده شده بود.

او می گوید: با توجه به اینکه براثر بارندگی‌های قبلی، زمین‌ها کشش آب را نداشتند و احتمال سیلابی شدن در این استان‌ها وجود داشت، آگاهی‌های لازم به ویژه در منطقه رودان و میناب در هرمزگان و رودبار، کهنوج و قلعه گنج در کرمان، صادر شده بود؛ بنابراین قبل از وقوع سیل توانستیم مردم را از نقاط خطرپذیر دور کنیم و در کمپ‌ها اسکان دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۱۴ شهر و روستای سیل‌زده در کرمان تاکنون ارزیابی شده است و تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در آماده باش کامل هستند.

به گفته کولیوند، از روز گذشته ۱۲ هزار تخته موکت، ۲۰ هزار پتو و هزار بسته غذایی برای تقویت انبار‌های امدادی، به کرمان ارسال شده است تا در صورت نیاز میان سیل‌زدگان توزیع شود.

 

او گفت:  امدادرسانی در روستا‌های محصور در سیل کرمان از طریق سه فروند بالگرد هلال‌احمر در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.