سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت روابط اصفهان با خواهرخوانده رومانیایی اش

سفیر رومانی در اصفهان گفت: به دنبال ارتباطات و دوستی‌های گسترده تری بین استانداری‌های اصفهان و یاش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - میرلا کارمن گرکو در دیدار با استاندار اصفهان، روابط دیپلماسی بین رومانی و ایران مطلوب ارزیابی کرد و گفت: رومانی درصدد گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و آموزشی شهر‌های یاش و اصفهان است و این دیدار‌ها می‌تواند به تعمیق روابط ایران و رومانی در زمینه‌های مختلف بیانجامد.

او می گوید به دنبال ارتباطات و دوستی‌های گسترده تری بین استانداری‌های اصفهان و یاش هستیم، اصفهان در حوزه جواهرات و آثار فرهنگی، تاریخی و باستانی ظرفیت گسترده ای دارد و اولین شهری است که مردم رومانی با شنیدن نام آن، ایران را به خاطر می‌آورند.

استاندار اصفهان هم در این دیدار با مرور سابقه ۱۲۰ ساله روابط رسمی و دیپلماتیک ایران و رومانی گفت: در دوران طولانی این ارتباط همیشه برنامه‌ها با همدلی و در سطح قابل قبولی پیش رفته و ظرفیت‌هایی برای افزایش مبادلات بین ایران و رومانی نیز فراهم شده است.

سید رضا مرتضوی، خواهر خواندگی یاش و اصفهان را ابزاری توانمند برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: این دیدار‌ها می‌تواند بر تعمیق روابط میان دو کشور موثر باشد و بستر‌های همکای دوجانبه را بیش از پیش فراهم کند.

به گفته او  با توجه به اینکه اصفهان یک شهر موزه شناخته شده در جهان و شهر صنایع دستی جهان است می‌توانیم میزبان تورگردان‌های های کشور رومانی در اصفهان باشیم و همچنین تور گردان‌های اصفهان در رومانی فعالیت کنند.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.