سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دفتر داد‌ه ها و اطلاعات آب کشور خبر داد؛

افزایش ۳۳ درصدی بارش‌ها در کشور

تاکنون ۱۱ درصد بارش کشور در هفته گذشته توسط ایستگاه‌های وزارت نیرو به ثبت رسیده که ۳۳ درصد بارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - متوسط بارش کشور براساس ایستگاه‌های دریافتی به ۱۱۰ میلی متر رسیده که از این رقم ۲۷ میلی متر طی سامانه اخیر کشور به ثبت رسیده است، این را مدیر کل دفتر داد‌ه ها و اطلاعات آب کشور گفته است.

میزان بارش های هفته گذشته به چه میزان بوده است؟

قاسم زاده: ۱۱ درصد بارش کشور در هفته گذشته توسط ایستگاه‌های وزارت نیرو به ثبت رسیده که ۳۳ درصد بارش‌ها نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

سال آبی امسال نسبت به سال گذشته به چه صورت بوده است؟

قاسم زاده: از ابتدای سال آبی تا به امروز متاسفانه توزیع نامتوازن را در کشور از نظر بارشی داشته ایم به طوری که بارش‌ها در کرمان و هرمزگان بالای ۱۰۰ درصد رشد داشته و در برخی از شهر‌ها منفی بوده ایم.

میزان ذخایر سدهای کشور چه میزان است؟

قاسم زاده : در مجموع ۱.۷ متر مکعب روان آب به سد‌های کشور اضافه شد به طوری که در سامانه اخیر ۷۰ درصد در مخازن سد‌های کشور ذخیره شده است به طوری که میزان پرشدگی سد‌های مهمی، چون زاینده‌رود، شمیل و نیان و سفیدرود در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۳ درصد، ۸۴ درصد و ۲۴ درصد است.

حجم ورودی سدهای کشور چه میزان است؟

قاسم زاده: بررسی وضعیت سد‌های کشور نشان می‌دهد، میزان کل حجم ورودی به سد‌های کشور از ابتدای مهر تا ۲۵ دی، ۶.۹۹ میلیارد متر مکعب است که کاهشی معادل ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می‌دهد.

تا ۱۹ آذرماه مجموع حجم ذخایر آب در مخازن سد‌های کشور به حدود ۱۷.۸ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.