سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مهم و اثرگذار صنعت پتروشیمی در روند توسعه صنعتی و اقتصادی

مسئولیت اجتماعی یکی از مولفه‌های مهم در توسعه پایدار، به عنوان یکی از موضوعات مهم و راهبرد‌های اساسی همواره مورد نظر شرکت‌های پتروشیمی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - دبیر مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پتروشیی ها در کنار ایفای وظایف ذاتی و پایداری تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشور نقش مهم و موثری را در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در قالب مصوبات شورای راهبردی و یا از طریق انجام اقدامات داوطلبانه داشته اند.

محسن ادیبی می گوید: به هر میزان دامنه رشد جامعه محلی افزایش پیدا کند اثر بخشی فعالیت‌های صنعت هم افزایش خواهد یافت، ولی برای انسجام بخشی به این اقدامات در مسیر دستیابی به اهداف توسعه متوازن و پایدار، نیازمند استراتژی و سند چشم انداز توسعه هستیم.

به گفته او این اقدام با رویکرد علمی و عملیاتی، باتلاش دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به خوبی تدوین گردیده است؛ و از این نظر اجرای این سند کمک شایانی را در دستیبابی به اهداف پیش خواهد داشت.

مشاور اجتماعی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی همواره بعنوان صنعتی پیشران وظایف خود را مطابق با ارزش‌های تعریف شده در صنعت، یعنی حرکت در اقتصاد مقاومتی و تعهد به توسعه پایدار انجام داده است.

به گفته ربانی حمایت مسئولانه حفاظت از محیط زیست، حمایت از رشد و ارتقای توانمندی شرکت و سازندگان، حمایت از برنامه‌های مسئولیت اجتماعی، پایبندی به صداقت و اخلاق حرفه‌ای و شفاف سازی و رعایت حقوق ذینفعان را سر لوحه اصلی فعالیت‌های خود قرار داده است.

این مقام مسئول گفت: بعد از ابلاغ نظام نامه مسولیت اجتماعی، ساختار دبیرخانه مسولیت اجتماعی تشکیل شد تا کلیه شرکت‌های صنعت هماهنگ با سیاست‌های دولت در زیر چتر دبیرخانه به فعالیت‌های مسولانه اجتماعی خود بپردازندو تشکیل شورای راهبردی در مناطق، بازوی قدرتمند ما در ایفای صحیح نقش مسئولیت اجتماعی است.

با توجه به فرایند اجرایی این حوزه، دبیرخانه CSR کمیته‌های اجرایی شامل: محیط زیست، منابع انسانی، اقتصادی و اجتماعی براساس شاخص‌های ابلاغ شده مسئولیت اجتماعی مشخص و فعالیت خود را آغاز نموده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.