سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۷۹ هزار تن مرکبات در کهگیلویه وبویراحمد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:امسال ۷۹ هزار و ۶۴ تن مرکبات در این استان تولید و وارد بازار مصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - اکبر محمدی میزان ۷۹ هزار و ۶۴ تن مرکبات را شامل لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی برشمرد که در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

او گفت: پارسال بیش از ۷۸هزار و ۶۵۶ تن مرکبات از باغات استان تولید شد که افزایش تولید در امسال نشان از توجه کشاورزان به مسئله آفت زدایی بوده است .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین نهال و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از جمله حمایت های دولت برای توسعه باغستان های استان است.

محمدی گفت: ۱۱هزار و ۴۱۵ هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد که از این میزان باغستان مرکبات هفت هزار و ۸۴۳ هکتار آن بارور است.

او گفت: توسعه باغستان های استان افزون بر تامین میوه مورد نیاز مردم استان و استان های مجاور باعث ایجاد اشتغال نیز شده است.

محمدی میزان سطح باغات استان را ۴۱ هزارو ۲۵۸  هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۳۲ هزارو ۱۳۳ هکتار بارور هستند.

او گفت:  تعداد بهره بردار بخش باغات این استان هم اکنون بیش از ۱۸ هزار تن است.

محمدی گفت: امسال ۲۹۷ هزار تن محصول شامل سیب درختی،میوه های هسته دار، مرکبات، انار، بادام، انگور و گردو در باغ های استان برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: از این میزان مرکبات تولید شده ۱۲۰ هزار تن سیب می باشد. سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۸۰ هزار هکتار آن آبی است.

این استان با یک درصد از مساحت خاک ایران هشت درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد.

در مجموع سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد  تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.