سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین، محور دیدار بلینکن و لاوروف در ژنو

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وزرای خارجه روسیه و آمریکا جمعه این هفته در ژنو دیدار و درباره حل بحران اوکراین بحث خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته در ژنو با همتای روس خود دیدار و درباره بحران اوکراین گفتگو خواهد کرد.

به گزارش رویترز، بلینکن و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی تصمیم گرفته اند برای حصول یک توافق دیپلماتیک، در ژنو با یکدیگر دیدار کنند.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا در این خصوص ادعا کرد که آمریکا به دنبال درگیری نیست، بلکه خواهان صلح است. این مقام به خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این قدرت را دارد که در راستای کاهش تنش‌ها گام بردارد تا آمریکا و روسیه بتوانند روابطی را دنبال کنند که مبتنی بر خصومت و بحران نباشد».

وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه وارد کی یف شد. بلینکن برای اعلام حمایت از مسکو در برابر نگرانی از حمله روسیه به اوکراین سفر کرده است. او امروز با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین و دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد. مقصد بعدی بلینکن برلین، پایتخت آلمان خواهد بود، اما گفته شده است پیش از بازگشت به آمریکا، وی روز جمعه با سرگئی لاوروف، همتای روس خود نیز دیدار خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است مباحثات با مقامات اوکراینی و آلمانی تا حدی بر آمادگی متحدان برای تحمیل «هزینه‌های اقتصادی شدید بر روسیه» متمرکز خواهد بود.

این در حالی است که سفیر روسیه در آمریکا تحریم‌های جدید علیه کشورش را ناتوانی آمریکا در دفاع از مواضع خود دانسته است و اعلام کرده مسکو ترسی از تحریم‌های این کشور ندارد.

بحران اوکراین در پی ادعای رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر استقرار تعداد زیادی از نظامیان روس در مرز روسیه و اوکراین ایجاد شده است. روسیه برنامه‌ریزی برای حمله نظامی به اوکراین را مکررا رد کرده و برای کاهش تنش‌ها، طرحنامه‌ای امنیتی پیشنهاد کرده است. آنتونی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا ادعا‌های مبنی بر حمله نظامی روسیه به اوکراین را زاییده تخیل آمریکا عنوان کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.