سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان

مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران استان گیلان در این نشست بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان گیلان با حضور عباس علیزاده، مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران و دیگر اعضا به میزبانی فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

 محوریت نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران، جلب مشارکت و استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی برای جریان سازی مهارت آموزی و ایجاد اشتغال در راستای نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی و اشتغال مولد، اعلام نیاز‌های آموزشی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی به منظور برنامه ریزی آموزشی مطابق با نیاز بازار کار، ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر و افزایش دسترسی به آموزشی‌های مهارتی جامعه هدف عنوان شد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام فعالیت‌هایی است که می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده نماید و با توجه به تاکید مقام عالی وزارت در راستای جلب مشارکت و استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی برای جریان سازی مهارت آموزی و ایجاد اشتغال در راستای نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی، مهارت آموزی و اشتغال مولد بایستی برنامه لازم صورت گیرد تا اعلام نیاز‌های آموزشی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مطابق با نیاز بازار کار باشد و ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر و افزایش دسترسی به آموزشی‌های مهارتی جامعه هدف دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی در دستور کار قرار گیرد.

ارتقاء سطح کیفی آموزش و فرهنگ سازی و توجه به مهارت را در سطح جامعه ضروری است و دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی در این راستا به زیست بوم ملی اشتغال که در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم رونمایی شد، توجه وی‍ژه داشته باشند.

خوشبختانه بر اساس رصد اشتغال این اداره کل نیمی از افراد آموزش دیده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان جذب بازار کار شدند.

بیشترین افرادی که به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان جهت مهارت آموزی مراجعه می‌کند فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌باشند که بایستی فرهنگ سازی لازم در بین خانواده‌ها انجام گیرد تا جوانان علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌ها حداقل یک مهارت نیز فرا گیرند، تا بتوانند برای خود شغل ایجاد نمایند.

 


انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.