سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی گمرک:

واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ادامه دارد

گمرک اخبار مربوط به ممنوعیت و محدودیت یا هرگونه تغییر در نحوه واردات تلفن همراه را تکذیب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - روح الله لطیفی گفت: رییس کل گمرک در نشست امروز با اعضای اتاق بازرگانی ایران، هرگونه تصمیمی در خصوص واردات کالا‌ها و تعیین ماخذ عوارض آن‌ها به ویژه خودرو و موبایل را در بودجه سال آینده، بر درآمد‌های گمرک موثر دانست. با مصوبه قانون بودجه سال آتی و طی شدن تشریفات تصویب با ابلاغ دولت به گمرک قابل اجرا خواهد بود و تا این لحظه در این خصوص تصمیمی اخذ نشده و روند بررسی لایحه بودجه در مجلس در حال انجام است و هنوز به قانون تبدیل نشده است.


بیشتر بخوانید


به گفته سخنگوی گمرک، واردات خودرو و موبایل‌های با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار، به سیاست‌های تجاری و بازرگانی کشور وابسته است و گمرک تابع سیاست‌های سایر سازمان‌های سیاست گذار و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات این کالا‌ها در بودجه سال آینده است تا هر آنچه مصوب شده و به گمرک برای اجرا ابلاغ کنند را انجام دهد.

در حال حاضر برای گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار حقوق ورودی با ماخذ ۱۲ درصد اعمال می‌شود و کماکان روند واردات ادامه دارد و منعی برای ورود آن وجود ندارد. در متن لایحه بودجه که در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است، در زمینه محدودیت، ممنوعیت یا تغییر ماخذ و تعرفه‌ها تصمیمی اتخاذ نشده است.

رئیس کل گمرک امروز صبح در مصاجبه ای اعلام کرده بود سومین منبع درآمد کشور برای تامین بودجه گمرک است و سال آینده واردات خودرو، واردات موبایل با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار ممنوع می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
وغذای سگ و سنگ پا و خلال دندان و خر مراکشی و ووووووو
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام.گرانی و بی کیفیتی خودرو و کالاهای اساسی و مصرفی در دولت آقای روحانی پایه گذاری شد با دادن وام و خالی کردن خزانه بانک مرکزی جهت خرید خودرو به مردم و کمک به خودروسازان بی کیفیت و همچنین تعطیلی و واگذاری چند کارخانه خودروسازی به خارجی ها که آنها نیز طبق معمول شانه خالی کرده و رفتند،تعداد کارکنان خودروسازی را دو برابر کردند ولی تولیدات خود را به نصف کاهش دادند تا با کاهش عرضه گرانی درست کنند،از سازمان بازرسی کل کشور،شورای نگهبان،دولت،مجلس،رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم دستور واردات خودروی معمولی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی را صادر بفرمایند و فروش آن به مردم بدون خودرو،تا انحصار،احتکار و گرانی دههابرابری خودرو شکسته شود،مردم بعد برجام که خودرو ده برابر گران شد توان خرید ندارند و از طرفی خودروهای داخلی هزاران برابر ویروس کرونا در شش ماه گذشته کشته و تلفات داده.با تشکر
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
همه دنیا روز به روز امکانات به روز و جدید در اختیار مردمشون میزارن و میگن استفاده کنید تا به روز باشید توی ایران همه چی از مردم میگیرن و امکانات روز به روز بدتر میشه حق نداریم توی هیچ زمینه توی زندگیمون تصمیم بگیریم همه جوره دارن برامون تصمیم میگیرن نه که اقتصاد خوبی درست کردید برای مردم هم بتونن گوشی بالای 600 دلار بخرن آخه که میخوای ممنوعش هم بکنی
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
باشه