سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گواهی واکسن کرونا در مهدکودک های مشهد الزامی است

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از الزام داشتن گواهی واکسن کرونا برای والدین کودکان، کارکنان و رانندگان سرویس‌های مهد‌های کودک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد باباخانی گفت: در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی تصمیم بر صدور مجوز فعالیت مهد‌های کودک طبق چک لیست مربوطه گرفته شد و بدین ترتیب مهد‌هایی که ۸۵ درصد نمره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را کسب کنند، مجوز فعالیت دارند.

 ۱۳۰۰ مهدکودک در خراسان رضوی و قریب به ۴۰۰ مهدکودک درمشهد فعالت می‌کنند.

او گفت: شرایط تهویه، بهداشت فردی، فاصله‌گذاری، گواهی واکسیناسیون والدین کودکان، واکسیناسیون کارکنان مهد‌های کودک و خانواده‌های آنان از جمله موارد دستورالعمل‌های بهداشتی در این زمینه به شمار می‌رود و مهد‌های مجاز به فعالیت، ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها بوده و تمامی کارکنان مهد‌های کودک و رانندگان سرویس‌های آن‌ها به همراه اعضای خانوادهایشان باید واکسینه شده باشند.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق این دستورالعمل ورود کودکان دارای علائم مشکوک به مدارس و مهد‌های کودک ممنوع بوده و فعالیت کارکنان و رانندگان سرویس‌های مهد‌های کودک، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس عادی و استثنایی هم بدون داشتن کارت واکسن کرونا ممنوع است.

باباخانی گفت: علاوه بر آن باید تهویه مناسب و استفاده از ماسک در مهد‌های کودک رعایت شود در غیر این صورت آن مکان در گام نخست بدون صدور اخطار پلمب شده و تا زمان عادی شدن وضعیت کرونایی اجازه فعالیت مجدد نخواهد داشت.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.