سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر راه اندازی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری بر راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در استان تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - غلامعلی حیدری با تاکید بر اینکه پیشگیری از اعتیاد کم‌هزینه‌تر از درمان است، گفت: طرح‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد در استان نیاز به بومی‌سازی دارد.

اعتیاد یک پدیده شوم و خانمان‌سوز است که کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد و منجر به ایجاد مشکلات شدید در خانواده‌ها و در نهایت فروپاشی خانواده‌ها شده است.

در حوزه پیشگیری از اعتیاد به یک کار علمی با همکاری دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، نخبگان دانشگاهی و علمی نیاز است که بتوان با روش‌های فعالی پیشگیری و مقابله را آسیب‌شناسی کرد و راهکار‌های علمی در این زمینه ارائه داد.


بیشتر بخوانید


مبارزه با موادمخدر نیازمند عزم همگانی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و نیازمند تهیه یک بسته علمی دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است که در آن باید مسائل مهم از جمله اشتغال، موضوعات اجتماعی، مددکاری، درمان و بهداشت در حوزه مبازره با موادمخدر مورد تاکید قرار گیرد.

باید ارائه آموزش در حوزه پیشگیری از اعتیاد از خانواده‌ها و سنین پایین انجام شود تا خروجی این آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه باید در جامعه مشهود باشد.

آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر و کمپ ترک اعتیاد معتادان متجاهر در استان راه اندازی می شود و برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر باید موانع را برطرف کرد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.