سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از انبار‌های راهبردی کشور به بیرجند

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس از احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از انبار‌های استراتژیک کشور به انبار نفت بیرجند خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که از ابتدای شروع به کار احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از انبار‌های استراتژیک کشور به انبار نفت بیرجندمجلس در کمیسیون انرژی بار‌ها مورد پیگیری قرار دادیم هم در دولت گذشته و هم در دولت جدید، بحث تامین زیرساخت‌های انرژی استان و یکی از این زیرساخت‌های بسیار مهم در حوزه انرژی استان احداث همین خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی بود.

او گفت: این موضوع جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان شد و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد، تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از انبار نفت رفسنجان به انبار نفت بیرجند و در فاز بعدی به تربت حیدریه و مشهد بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بانک ملت امضا شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین پایدار مورد نیاز استان خراسان جنوبی، همینطور استان‌های واقع در شمال شرق کشور خراسان رضوی و خراسان شمالی، کوتاه شدن مسیر انتقال فرآورده، کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های حمل و نقل جاده ای، تسهیل صادرات فرآورده به کشور افغانستان از مهم‌ترین اهدافی است که با احداث این خط محقق خواهد شد.

نخعی گفت: ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی در این خط لوله ۱۵۰ هزار بشکه در روز است و میزان سرمایه‌گذاری هم حدود ۳۷۲ میلیون یورو خواهد بود که بخشی از منابع مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات است که توسط بانک ملت اختصاص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.