سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش حجم سد ۱۵ خرداد قم نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از کاهش ۱۶.۹ درصدی حجم آب ذخیره شده در سد ۱۵ خرداد نسبت به سال گذشته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - علی اصغری گفت: تا ابتدای هفته جاری حجم آب ذخیره شده در سد ۱۵ خرداد به ۸۳.۱۳ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم بابیان اینکه این عدد در دی سال گذشته ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده است، گفت: حجم آب ذخیره شده در سد ۱۵ خرداد نسبت به سال گذشته ۱۶.۹ کاهش و نسبت به متوسط بلند مدت ۵۱ درصد رشد داشته است.

اصغری گفت: در سال ۹۹ از ابتدای سال آبی آن تا ۲۴ دی ، ۹۲.۵ میلی متر بارش ثبت شده بود؛ اما این عدد در امسال به ۵۸.۵ میلی متر رسیده است که نسبت به سال گذشته کاهشی ۳۷ درصدی و نسبت به بلند مدت کاهشی ۹ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به اینکه دبی ورودی این سد نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی و نسبت به متوسط بلند مدت کاهشی ۶۸ درصدی داشته است،گفت: دبی ورودی در ۲۴ دی  ۹۹ نزدیک به ۱.۰۸ متر مکعب بر ثانیه بوده است؛ اما این رقم در دی امسال به ۰.۵۴ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

اصغری با بیان اینکه دبی خروجی سد ۱۵ خرداد نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است،گفت: دبی خروجی در سال گذشته ۰.۵۷ متر مکعب بر ثانیه بوده است؛ اما این عدد امسال ۰.۷۲ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: شوری آب ورودی به این سد نیز از ۱۰۰۰ میکرو موس بر سانتی متر به ۳ هزار میکرو موس بر سانتی متر رسیده است که رشدی ۲۰۰ درصدی دشته است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سد15خرداد ، حجم آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.