سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت تردد در محور نهاوند - نورآباد و جاده گنجنامه (همدان - تویسرکان)

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: محور ارتباطی نهاوند - نورآباد به علت کولاک برف همچنان مسدود است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  سرهنگ  غلامعلی همایی گفت:  ممنوعیت تردد در محور ارتباطی نهاوند - نورآباد در استان همدان که به علت کولاک شدید برف از عصر دیروز مسدود شده، همچنان به دلیل شرایط محور (بارش سنگین برف و لغزندگی سطح جاده) ادامه دارد.

پلیس راه استان همدان با ۱۰۱ تیم در راستای اجرای طرح زمستانی در مسیر‌های ارتباطی و محور‌های کوهستانی استان حضور دارند.

به گفته او  هم اینک به جز محور نهاوند - نورآباد و جاده گنجنامه (همدان - تویسرکان) تمامی مسیر‌های ارتباطی استان همدان باز و تردد خودرو در آن‌ها جریان دارد.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت:  ریزش برف از شب گذشته در محور‌های ارتباطی اصلی استان همدان آغاز شده، موجب لغزندگی سطح جاده در تمامی مسیر‌های استان شده و برهمین اساس به رانندگان توصیه می‌شود حتما تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

۳۴ پایگاه ثابت و سیار تیم راهداری با ۳۱۲ دستگاه خودرو کمک دار و ماشین آلات برف روب و نمک پاش و ۵۳۳ نفر نیرو در ۱۶ گردنه و ۴۵ نقطه برفگیر استان همدان مشغول کار و خدمت رسانی هستند.

همایی گفت: بارش برف و کولاک هوا، لغزندگی و یخ زدگی سطح جاده منجر به کند شدن تردد خودرو‌ها در بیشتر محور‌های ارتباطی استان همدان شده و در این شرایط تردد بدون زنجیز چرخ از محور‌های کوهستانی و برف گیر استان مانند گردنه اسدآباد ممکن نیست.

جمعیت هلال احمر استان همدان نیز با ۱۹ پایگاه امداد جاده‌ای ثابت، سیار، کوهستان و یک پایگاه هوایی و با بهره گیری از ۱۲۰ دستگاه خودرو در آماده باش برای خدمت رسانی هستند.

 او گفت :به عموم مردم توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری در این شرایط خودداری کنند و در صورت لزوم انجام سفر ضمن اطمینان از سلامت فنی خودرو، تجهیزات ایمنی زمستان و زنجیر چرخ را حتما به همراه داشته باشند.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان همدان و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با ریزش برف و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.