سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی شهردار اصفهان:

نقاشی‌های کودکان برای ما راهگشا است

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: تصویری که کودکان از شهر دارند می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مجتبی شاهمرادی گفت:همه ما به اصفهانِ دوست داشتنی تعلق خاطر و علاقه داریم و یکی از این دلبستگی‌ها نقاشی اصفهان است که اصفهان در نقاشی صاحب سبک و دارای مکتب است و این جریان نقاشی در اصفهان همیشه جاری بوده است، مثل نقاشی‌هایی که بر دیوار‌های شهر و اماکن تاریخی مانند چهل‌ستون و عالی قاپو دیده می‌شود، اما بر روی این وجه اصفهان کمتر کار شده و تلاش ما بر این بوده که این جریان را زنده و جاری نگاه داریم.

او گفت: کار‌های خوبی در سال‌های گذشته شروع شده و سعی ما نیز ارتقاء و جهش آن اقدامات بوده است، بنابراین امید است جشنواره بین‌المللی نقاشی اصفهان به شکل یک رویداد ثابت در تقویم برنامه‌های ما قرار گیرد.

همچنین تلاش کردیم که فراخوان جشنواره را از طریق نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان و از طریق شهر‌های خواهرخوانده منتشر کنیم و امیدواریم که مورد اقبال واقع شود.

شاهمرادی می‌گوید: شعار این دوره از جشنواره «شهر من، شهر زندگی» است و جذب مشارکت کودکان در شهر، یک سطح از مشارکت شهروندان است، کودکانی که همین حالا جزو شهروندان شهر بشمار می‌روند و البته که اگر شهر، شهر زندگی باشد این کودکان هستند که باید آن را بسازند و در ساخت آن مشارکت کنند.
طبیعتاً تصویری که کودکان از شهر خودشان دارند می‌تواند برای ما راهگشا و یک چراغ راه باشد، اگر عیبی وجود دارد حتماً خود را در آن نقاشی‌ها نشان می‌دهد و اگر زیبایی‌هایی در شهر وجود داشته باشد که بچه‌ها به آن دلبستگی دارند آن را نیز نشان می‌دهند که ما باید امثال آن را تقویت کرده و در خاطره شهر و شهروندان تثبیت کنیم.

زهرا کاظمی مدیر اجرایی جشنواره بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان کودکان می‌توانند تصویر ذهنی خود را به وسیله نقاشی به ما بزرگ‌تر‌ها بفهمانند و ما به واسطه آن می‌توانیم آن نقاشی را تفسیر کنیم. کانون نقاشی خانه کودک اصفهان هر سال به واسطه فراخوانی که برای کودکان شهر می‌فرستد این فرصت را در اختیار تمام کودکان چهار تا ۱۸ سال قرار می‌دهد که بتوانند برحسب علاقه و استعداد خودشان در عرصه نقاشی و هنر‌های تجسمی فعال شوند.

موضوع جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان در نخستین سال برگزاری «اصفهان شهر دوستدار کودک» و در سال دوم با عنوان «آینده شهر من» به دنبال کشف جذابیت‌ها از نگاه کودکان برای کمک به برنامه‌ریزی کلان شهری بود و امسال نیز با شعار «شهر من، شهر زندگی» توجه کودکان را به فضا‌های سنتی شهری جلب می‌کند. همچنین با توجه به اینکه شعار امسال جشنواره «شهر من، شهر زندگی» است، می‌توان یاد آور شد که محیط شهر مورد توجه کودکان قرار گیرد.

مدیر اجرایی سومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان گفت: این فرصت برای همه کودکان ایران و جهان فراهم شده است تا از طریق زبان مشترک نقاشی آن را برای ما به تصویر بکشانند.

کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۸ سال می‌توانند آثار خود را از یکم بهمن‌ماه تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در نشانی http://WWW.IICPF.COM بارگذاری کنند. همچنین در اسفندماه ۱۴۰۰ هیأت داوران آثار ارسالی را بررسی کرده و برندگان جایزه و دریافت کنندگان لوح تقدیر را تعیین می‌کند. آثار برندگان جوایز در نمایشگاه نهایی گنجانده شده و در گالری الکترونیکی در سایت جشنواره نیز در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.