سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ شهید و زخمی در حمله دیشب سعودی‌ها به صنعا+تصاویر

پس از حمله نیرو‌های یمنی به فرودگاه امارات، ائتلاف سعودی در اقدامی تلافی جویانه حملات موشکی خود را به صنعا، پایتخت یمن آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شمار شهدای حمله دیشب جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی به محله مسکونی اللیبی در صنعا پایتخت یمن به ۱۲ نفر رسید که شماری از آنان زن و کودک هستند. یازده نفر نیز در این جنایت زخمی شدند ضمن آنکه گزارش‌ها حاکی است تعدادی از قربانیان نیز زیر آوار‌ها هستند. در این حمله حداقل پنج ساختمان مسکونی به طور کامل تخریب شد و ده‌ها ساختمان دیگر نیز آسیب دیدند.

 به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شامگاه دوشنبه، ائتلاف سعودی-آمریکایی اعلام کرد که پس از حمله نیروهای مسلح یمن به ابوظبی، حملات خود را به پایتخت یمن آغاز کرده است.

رسانه‌های دولتی عربستان سعودی شامگاه دوشنبه از این حمله خبر دادند و گفتند که جنگنده‌های F-۱۵ ائتلاف دو پرتابگر موشک بالستیک را که گفته می‌شود در حمله به امارات استفاده شده بود، هدف قرار داده و منهدم کردند.

همزمان با شنیده شدن صدای انفجار‌های شدید در منطقه صنعتی المصفح شهر ابوظبی، پایتخت امارات، خبرگزاری وام اعلام کرد ۳ تانکر سوخت در این منطقه صنعتی آتش گرفته و حریق در محوطه فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داده است.

ساعاتی بعد، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در پاسخ به تنش‌های آمریکایی – سعودی و اماراتی، نیرو‌های مسلح این کشور توانستند در عملیاتی به نام «توفان یمن» فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و نیز پالایشگاه نفت در المصفح واقع در ابوظبی در کنار شماری از پایگاه‌ها و تاسیسات حساس امارات هدف حمله قرار دهند. این عملیات با پرتاب موفق ۵ موشک بالستیک بالدار و نیز شماری پهپاد به انجام رسید. نیرو‌های مسلح یمن امروز آنچه را که به کشور‌های متجاوز وعده داده بودند، مبنی بر اینکه ضربات دردناک تری خواهند خورد، اجرایی کردند.

نیرو‌های یمنی دو هفته قبل نیز یک کشتی اماراتی را در ساحل الحدیده متوقف کردند که ابتدا ائتلاف سعودی مدعی شد کشتی باری حامل تجهیزات پزشکی است، اما ارتش یمن ویدئو‌هایی از این کشتی منتشر و اعلام کرد که حامل تسلیحات نظامی برای اهداف خصمانه علیه یمن بوده است.

ائتلاف سعودی نیز در ادامه این رسوایی، یک کشتی و ۲ نفتکش یمنی حامل سوخت را توقیف کرد و با انتشار ویدئویی از یک فیلم جعلی مدعی شد انصارالله بندر الحدیده را به محل ذخیره موشک‌های خود تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.