سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولودیمیر زلنسکی:

روسیه به دنبال بهانه‌ای برای تشدید تنش‌هاست

رئیس جمهور اوکراین در دیدار با هیئت آمریکایی بر لزوم تحریم‌های بیشتر علیه روسیه برای جلوگیری از حمله احتمالی مسکو به کی‌یف تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد روسیه با ادامه صدور گذرنامه برای عموم مردم در سرزمین‌های موقت اوکراین (دونتسک و لوگانسک)، قصد دامن زدن به تنش‌ها را دارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین، ولودیمیر زلنسکی در کی‌یف با هیئتی از سناتور‌های آمریکایی از جمله امی کلوبوچار، رابرت پورتمن، کریس مورفی، جین شاهین، ریچارد بلومنتال و راجر ویکر دیدار کرد.

او در این دیدار از کنگره آمریکا برای همبستگی با مردم اوکراین در شرایطی که کشورش با چالش‌های امنیتی مواجه است، تشکر کرد.

رئیس جمهور اوکراین هیئت آمریکایی را از وضعیت امنیتی کشورش در مرز‌های اوکراین آگاه کرد و بر لزوم تهیه بسته تحریم‌ها علیه روسیه، جهت پیشگیری از حمله احتمالی به اوکراین، تاکید کرد.

ریچارد بلومنتال، یکی از سناتور‌های آمریکایی در این دیدار گفت: فکر می‌کنم پوتین بزرگترین اشتباه زندگی حرفه‌ای خود را در دست کم گرفتن مردم اوکراین در دفاع شجاعانه از کشورشان مرتکب خواهد شد. من مطمئنم که مردم اوکراین با جان و دل از کشورشان دفاع خواهند کرد و مقابل تجاوز نظامی مسکو می‌ایستند. ما تحریم‌های اقتصادی فلج کننده‌ای را علیه روسیه اعمال خواهیم کرد. اما مهمتر از آن ما به مردم اوکراین هر گونه سلاح نظامی را که نیاز داشته باشند خواهیم داد تا از جان و مال خود دفاع کنند.

امی کلوبوچار، یکی دیگر از سناتور‌های آمریکایی هم با اعلام اینکه پیام ما به روسیه کاملا  روشن است، گفت:  اگر مسکو بخواهد حرمت دموکراسی را زیر پا بگذارد باید منتظر عواقب تکرار نشدنی آن باشد.

آمریکا در هفته‌های اخیر بار‌ها روسیه را تهدید کرده در صورت حمله نظامی به اوکراین، مسکو باید منتظر اقدامات سیاسی و اقتصادی بی سابقه‌ای باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.