سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس سلاح‌های ضدتانک به اوکراین ارسال می‌کند

مقامات انگلیس روز گذشته اعلام کردند به دلیل بالاگرفتن تنش‌ها در مرز‌های شرقی روسیه ارسال برخی سلاح‌های ضدتانک به اوکراین را آغاز کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان- کشور‌های غربی این روز‌ها به شدت نگران حمله نظامی روسیه به اوکراین هستند. از این رو مقامات انگلیس خبر دادند در حال ارسال برخی سلاح‌های جنگی به این کشور هستند.

به گفته خبرگزاری رویترز، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در پارلمان این کشور گفت: ما تصمیم گرفته ایم تا سیستم‌های تسلیحات نظامی ضدزره‌ای سبک را به اوکراین ارسال کنیم.

وی که در مورد تعداد این سلاح‌ها جزئیاتی ارائه نکرد افزود: این سلاح‌ها از نوع سلاح‌های استراتژیک نیستند و هیچ تهدیدی برای روسیه محسوب نمی‌شوند و صرفاً برای اینکه اوکراین بتواند در حمله نظامی احتمالی از خود دفاع کند در اختیار این کشور قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد: این سلاح‌ها همگی کوتاه برد هستند و می‌توانند در صورت ورود نیرو‌های متخاصم به داخل اوکراین مورد استفاده قرار بگیرند.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در پیامی توئیتری از تصمیم انگلیس برای ارسال برخی سلاح‌های سبک جنگی و ضد زره تشکر و قدردانی کرد.
والاس همچنین در ادامه تصریح کرد: ما از سرگئی شویکو، وزیر دفاع روسیه دعوت کرده ایم تا در چند هفته آینده به انگلیس سفر کند تا بتوانیم در مورد این بحران با یکدیگر تبادل نظر داشته باشیم.

والاس با ابراز امیدواری از کاهش تنش ها گفت: شکاف فعلی بسیار عمیق است اما می‌توان با مذاکرات اختلافات را حل و فصل کرد.

انگلیس پیش از این به روسیه در مورد عواقب شدید حمله نظامی به اوکراین هشدار و به مقامات کی یف وعده تقویت نیرو‌های دریایی اوکراین را داده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.