سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با برنامه جهانی سرشماری پرندگان آبزی و کنار‌آبزی، سرشماری این پرندگان در استان نیز آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سعید شهند گفت: این سرشماری با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از تعداد و تنوع گونه‌های پرندگان و همچنین تغییرات جمعیت هرگونه از پرندگان آبزی و کنارآبزی همزمان با برنامه جهانی و کشوری سرشماری، در استان اردبیل نیز اجرا می‌شود که سرشماری مذکور لازمه شناخت عوامل موثر در تغییرات جمعیت و مدیریت بهینه گونه‌های مهاجر زمستانی خواهد بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: این سرشماری در بیش از ۲۰ سایت سرشماری پرندگان انجام خواهد شد که همکاران ما در اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، اداره یگان حفاظت و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های تابعه از تاریخ ۲۲ الی ۲۸ دی ماه در تالاب ها، آبگیر‌ها و زیستگاه‌های زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر، سرشماری را اجرا خواهند کرد.

شهند گفت: در این ایام که مناطق شمالی کره زمین سرد و یخبندان است، پرندگان منطقه سیبری در روسیه مقصد خود را مناطق گرمسیر استان به ویژه تالاب‌های نوار مرزی پارس‌آباد قرار می‌دهند و تا اوایل فروردین سال بعد که به زادگاه اصلی خود برمی‌گردند، میهمان تالاب‌های مذکور بوده و از حفاظت و حمایت اداره کل برخوردار می‌شوند.

او می‌گوید: هرساله هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله پلیکان، زنگوله بال، خروس‌کولی، قوی گنگ، قوی فریادکش، غاز خاکستری، عروس‌غاز، انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری برای زمستان‌گذرانی به استان اردبیل مهاجرت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هرگونه شکار و صید پرندگان ممنوع بوده و ماموران یگان حفاظت محیط زیست به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد و از دوستداران حیات وحش خواست هرگونه تخلف را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.