سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شی جین پینگ: از رهبران جهان می‌خواهیم ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند

رئیس جمهور چین در مجمع جهانی اقتصاد از رهبران جهان خواست به جای رویارویی، برای حل مسائل با یکدیگر همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در سخنرانی خود برای رهبران جهان در مجمع جهانی اقتصاد هشدار داد: «رویارویی بین قدرت‌های بزرگ می‌تواند «عواقب فاجعه‌بار» به همراه داشته باشد. ما باید ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذاریم. با یکدیگر همکاری کرده و با هم، همه‌گیری را شکست دهیم.»

او از رهبران کشور‌های جهان خواست در مقابل همه اشکال هژمونی بایستند و همچنین شکاف توسعه در جهان را از میان ببرند.

مجمع جهانی اقتصاد یا مجمع «داووس» نشستی سالانه است که در شهر داووس سوئیس و با حضور بیش از سه‌هزار نفر برگزار می‌شود. در این نشست به طور معمول، سیاستمداران کشور‌ها و نخبگان حوزه علم و اقتصاد حضور پیدا می‌کنند و درباره مسائل اقتصادی، حملات سایبری و تخریب محیط زیست صحبت می‌کنند.

این نشست امسال به دلیل همه‌گیری و وخامت اوضاع کرونایی جهان، به صورت کاملا مجازی برگزار شد. پیش از این قرار بود نشست در ماه مه سال گذشته و در سنگاپور برگزار شود، اما شیوع ویروس کرونا باعث لغو آن شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۵:۴۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
راست میگه ایشون الان فصل سرد زمستان است و توی جنگ سرد هم سرما خوردگی شیوعش بیشتر می شودمنظور ایشون اینکه همون جنگ گرم توی زمستون بیشتر می چسبه کسیم سرما نمی خوره همه پای بخاریهاشون و شومینه هاشون و زیر کرسیاشون آجیل زمستانه و شیرنی و چای و قهوه می خورن دورهمی حالشو می برن جنگ سرد فقط بدرد فصل تابستان می خورد اونم زیر کولر گازی افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .