سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری قزوین به عضویت مجمع شهرداران کلان شهر‌های ایران درآمد

شهردار قزوین از عضویت رسمی این شهر در مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های ایران با هدف انتقال تجارب و حفظ حقوق و منافع مشترک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین -  مهدی صباغی، شهردار قزوین گفت: شهر قزوین با سبقه‌ای باستانی به فرهنگ و تاریخ و سبک زندگی و هویت ایران اسلامی پیوند خورده است.

این شهر همواره در طول تاریخ، مرکز فرهنگ، علم، اندیشه، تمدن سازی و تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بوده است و از این رو باید جایگاه ویژه آن را در عصر کنونی و در توسعه کشور تبیین کرد.

 چهره‌های شاخص شهدای گرانقدر قزوین همچون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری، حسن پور و اسوه ایثار و مقاومت سردار آزادگان مرحوم ابوترابی و همچنین چهره‌های درخشان علمای گرانقدر این دیار در طول تاریخ و پرورش هنرمندان، ادیبان و دانشمندان نشان دهنده هویت ریشه‌دار مردم قزوین است.

شهردار قزوین با اشاره به جمعیت نیم میلیونی شهر قزوین و ضرورت توسعه آن، گفت: با پیگیری و مکاتبات انجام شده با عضویت قزوین به عنوان بیستمین عضو مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های ایران موافقت شده است.

عضویت قزوین در این مجمع علاوه بر ارتقای جایگاه سیاسی و اجتماعی شهر قزوین، فرصت‌های ویژه‌ای را در مسیر توسعه و پیشرفت شهر و همچنین امکان تبادل نظر و استفاده از تجربیات کلان‌شهر‌ها در زمینه‌های موفق گوناگون فراهم می‌آورد.

پیش از این شهردار قزوین به همراه شهرداران سایر کلان‌شهر‌های ایران با احمد وحیدی وزیر کشور دیدار و پیرامون موضوعات مدیریت شهری و مسائل مشترک شهر‌ها و دولت گفتگو و تبادل نظر کردند.

مجمع شهرداران کلان شهر‌ها در سال ۱۳۷۸ با موافقت و تصویب شهرداران کلان شهر‌های منتخب اولین دوره شورای اسلامی کلان‌شهر‌ها با هدف انتقال تجارب و حفظ حقوق و منافع مشترک و عمومی شهرداری‌های کلان شهر‌ها در شهر مقدس مشهد تشکیل شد که در سال ۱۳۸۵ دبیرخانه کلانشهر‌ها به کلان شهر تهران انتقال یافت و شهردار تهران نیز دبیرکل این مجمع است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.