سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه ۲ شهرک و ناحیه صنعتی در اصفهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: توسعه ۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان به تصویب مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان-  ایرج موفق گفت: شهرک صنعتی هرند به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان اصفهان و ناحیه صنعتی جمبزه به مساحت ۷۰ هکتار در شهرستان دهاقان استان اصفهان، از جمله شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محوری هستند که توسعه پیدا می‌کنند تا شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان بتواند نسبت به جذب سرمایه گذار و به تبع آن، ایجاد شغل پایدار در سطح آن مناطق اقدام کند.

به گفته او از ابتدای امسال تا کنون، ایجاد یا توسعه ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در ۲۱ استان کشور به وسعت بیش از پنج هزار و ۹۰۰ هکتار به تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده است که ۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان نیز برای فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند (۸) قانون راجع به تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیات دولت برای افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد. همچنین مجمع عمومی شرکت‌های تابعه (هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) می‌تواند با توجه به نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب اقدام کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۶ هزار و ۸۴۱ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۸۲ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۹۱۰ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.