سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبلغ اضافی مسکن ملی در اراک و سوال مجلس از وزیر راه و شهرسازی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: در کمیسیون عمران مجلس بابت اخذ مبلغ اضافی مسکن ملی در اراک از وزیر راه و شهرسازی سوال می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک -  در طرح مسکن ملی قرار بر این بوده که زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گیرد و متقاضیان فقط پول ساخت و ساز بدهند، این درحالی است که در شهر اراک به متقاضیان اعلام شده که هرمتقاضی ۳۰ میلیون تومان باید بابت زمین واریز کند.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است در کمیسیون عمران مجلس، از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در زمینه دریافت مبالغ اضافه از متقاضیان مسکن ملی در اراک سوال شود موضوع را به شرح زیر بیان کرد.

مهم‌ترین محور سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی درباره علت اخذ حدود ۳۰ میلیون تومان از هر متقاضی مسکن ملی در پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک بابت حق پذیره اوقاف است.

با وجود وعده رایگان بودن زمین پروژه‌های مسکن ملی، این اقدام فاقد توجیه قانونی بوده و مغایر رویکرد اصلی دولت در طرح مسکن ملی و تأمین مسکن برای مردم با کمترین هزینه است.

با عنایت به اینکه مطابق قوانین و مقررات ناظر بر پروژه‌های مسکن ملی، زمین محل اجرای این پروژه‌ها باید به طور رایگان تأمین شود، علت انتخاب ۷۰ هکتار زمین اوقافی برای ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکونی در شهر اراک برای طرح مسکن ملی چیست؟

در حالی که اراضی اوقافی خارج از محدوده شهر اراک و دارای کاربری زراعی بوده، علت مطالبه چند صد میلیارد تومان بابت پذیره اراضی اوقافی فوق که به هر نفر از متقاضیان حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه اضافی تحمیل کرده است چیست؟

کریمی در پایان گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید پاسخگوی تحمیل این هزینه اضافی به مردم باشد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
پول زور از مردم نگیرید مسکن برای مردم شده آرزو....... درس که میخوندیم تو کتاب اجتماعی نوشته بود سه نیاز اصلی جامعه چیست ... خوراک . پوشاک. مسکن ....ای روزگار
حرف وپول زور اوقاف
۲۰:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
ظلم...هیچوقت پایدارنیست%%
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اراک همش وقفه . کسی توی اراک نمیتونه زمین بخره چون هر ننه قمری معلوم نیست از کجا پول آورده بوده و زمین های کوه ها رو هم به اسم خودش کرده و میخواسته بعد از انقلاب فرار کنه ترسیده رفته اموالش رو وقف کرده که کسی دنبال پروندش نباشه . به همین راحتی