سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بحران:

تیم‌های امدادی سیستان و بلوچستان در حال آماده‌باش کامل و پای کار هستند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی در استان همچنان تا فردا پایدار خواهد بود و در این راستا تمامی تیم‌های امدادی در حال آماده‌باش کامل و پای کار هستند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به بسته بودن محور دلگان به زهکلوت در پی بارندگی‌های شب گذشته گفت: سامانه بارشی در استان همچنان تا فردا پایدار خواهد بود و در این راستا تمامی تیم‌های امدادی در حال آماده‌باش کامل و پای کار هستند.

علیرضا شهرکی  گفت: از ساعت هشت شب دیروز که حجم بارندگی‌های استان کرمان افزایش پیدا کرد مسیر‌های منتهی به این استان همچون دلگان - زهکلوت به جهت طغیان رودخانه‌ها بسته شده است.

او می گوید:سه روستا در مسیر دلگان - زهکلوت به دلیل حجم بارندگی‌ها و سیلاب نشات گرفته از استان کرمان از دیشب دچار خاموشی برق شدند.

او گفت: برق مسیر روستای چاهکیچی و هودیان قطع شده است که تیم‌های امدادی منتظر فروکش و کم شدن آب رودخانه‌ها هستند تا تیر‌های برقی که افتاده و دچار مشکل شدند را رفع ایراد کنند.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان  ارتباط تلفنی نیز متاسفانه امروز صبح در مسیر دلگان به جلگه چاه‌هاشم قطع شده که تیم‌ها برای برقرای ارتباطات تلفنی در این منطقه در حال فعالیت هستند.

شهرکی می گوید: در سایر مسیر‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان بارندگی دغدغه‌ای به وجود نیاورده است و در بقیه نقاط استان شرایط کاملا پایدار جوی را شاهد هستیم .

او گفت: طبق جمع‌بندی‌ها در سامانه بارشی جدیدی که وارد استان شد بیشترین میزان بارندگی با ۵۰ میلی‌متر به تفتان اختصاص داشته است.

شهرکی گفت: میزان بارندگی در سایر مناطق سیستان و بلوچستان شامل خاش با ۱۱.۵، ترشاب ۵۹، کوشه ۴۹، سنیب ۵۳، تمندان ۵۶.۴، سنگان ۲۷، نوک‌آباد ۲۵، خیرآباد ۲۵، الله‌آباد ۱۰.۶، میرآباد ۱۹.۲، کلاته سیاه ۱۶، همت‌آباد کورین ۱۹.۵، اسلام آباد حصارویه ۲۱، چابهار ۰.۲، ایرانشهر یک، بزمان ۱۷.۶، زابل ۱.۹ و زهک ۲.۴ بوده است.

وی با اشاره به سیل چندین روز گذشته در کنارک  گفت: تمامی معبر‌ها و خانه‌های این منطقه به طور کلی از آب تخلیه شد و هم‌اینک در مرحله بازسازی و بازتوانی این شهر هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان می گوید: محلات در کنارک تقسیم شده و سپاه سیستان و بلوچستان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره) به تدریج با تامین کالا‌های اساسی خانوار‌ها (یخچال و اجاق گاز)، پیگیری دام‌های تلف شده به منظور جایگزینی و بازسازی معابر در حال انجام اقدامات هستند.

شهرکی گفت: مجموعه شهرداری کنارک با همراهی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان طرح موقت انتقال آب را در حال آماده‌سازی دارد تا اگر بارندگی دیگری در منطقه انجام شود مشکل جدیدی ایجاد نشود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
همش از آه و ناله افغانستانی هاست