سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی:

مجمع خیرین فرهنگ ساز پایگاهی برای رفع آسیب‌های اجتماعی است

 عضو شورای شهر شیراز گفت: مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز پایگاه قدرتمندی است که می‌تواند با بهره مندی از ظرفیت خیرین در رفع مشکلات و آسیب اجتماعی گام بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مریم حسینی در صد و نوزدهمین جلسه مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز شیراز پیرامون حاشیه نشینی و رفع ناهنجاری‌ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره رفع محرومیت گفت: ۱۳ سال پیش مقام معظم رهبری شیراز را سومین شهر حرم اهل بیت (ع) نامگذاری کردند، اما اقدامات بعد از این نامگذاری تنها به منوط به طرح‌های عمرانی شد و به آسیب‌های اجتماعی پیرامون حرم‌های مطهر کمتر پرداخت شد.

او با اشاره به سه معضل جنگ نرم، حاشیه نشینی و محرومیت گفت: مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز پایگاه قدرتمند است که می‌تواند با بهره مندی از ظرفیت خیرین در رفع مشکلات و آسیب اجتماعی گام بردارد.

این عضو شورای شهر شیراز در خصوص تحلیل از همیاران فرهنگ مهربانی، سرای یار مهربان و ترافیک گفت: تقدیر و تجلیل از همیاران شهرساز و فرهنگ ساز شیراز باید بعنوان یک رویکرد اصلی مدنظر قرار بگیرد.

عبدالرضا دستغیب، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز در این جلسه با اشاره به تعداد اعضای هیت امنا و اعضای این مجمع گفت: خیرین در مجمع بصورت دواطلبان حضور دارند و برای پیشبرد اهداف گام بر می‌دارند.

او با بیان اینکه کمرنگ شدن چهره محرومیت و به طبع آن حذف این واژه از ادبیات ما در مقابل با مناطق مختلف شهر یکی از آروزهاست، تصریح کرد: اقدامات ما بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب باید منجر به کاهش محرومیت شود این کلمه از فرهنگ لغات ما برداشته شود.

دستغیب با اشاره به اقدمات مجمع خیرین مجمع، بیان کرد: ۴۰۰ نفر در شکل‌های همیاران سرای فرهنگ مهربانی، سرای یار مهربان، فضای سبز و همیاران ترافیک و۱۸۰ هزار نفر ساعت وقت خود را برای فرهنگ سازی این کلانشهر اختصاص می‌دهند که تقدیر و تجلیل از از این همیاران تا انگیزه کار‌های داوطلبانه را تقویت می‌کند.

اختصاص یک قطعه زمین برای احداث ساختمان مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز شیراز موضوع دیگری بود که دستغیب به آن اشاره کرد و از عضو شورا خواست نسبت به این درخواست از سوی مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

سیروس پاک فطرت، عضو هیت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز گفت: اختصاص یک زمین برای احداث ساختمان مجمع یک یادگاری از شورای ششم برای پیشبرد اهداف مجمع خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.